همایش فاتحان فاو برگزار شد

0
(0)
کسائیان

فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امروز استراتژی عملیات والفجر 8 در دانشگاه‌های بزرگ دنیا تدریس می‌شود، گفت: بیان رشادت‌ها و استراتژی‌های دوران دفاع مقدس برای جوانان امروز یک ضرورت انکارناپذیر است.

به گزارش ایسنا- منطقه گیلان، سردار سید محمد کسائیان در همایش فاتحان فاو که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: آماده سازی جزایر و خط، کارهای مهندسی از اقدامات لشکر 25 کربلا در عملیات والفجر 8 بود . والفجر 8 را نمی‌توان در یک زمان کوتاه تعریف کرد، افزود : رشادت‌های رزمندگان در عملیات والفجر 8 مثال زدنی است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه معجزات عملیات‌های دوران دفاع مقدس باید برای مردم تشریح و عنوان شود، گفت: در خوزستان با آن هوای گرم و سوزان در شب عملیات والفجر 8 باران می‌آید و رزمندگان از آب عبور می‌کنند و این یکی از معجزات دفاع مقدس است .

سردار کسائیان با بیان اینکه برخی والفجر 8 را عملیات حفاظت نیز معرفی می‌کنند افزود: اگرچه در اجرای این عملیات نکات حفاظتی با تیزبینی و ایثارگری رزمندگان اجرا شد، اما آن چیزی که دشمن را شکست داد عملیاتی بود که رزمندگان هورالهویزه انجام دادند. در هورالهویزه ستون‌های مختلف نیرو و تانک‌ها به راه افتاد و دشمن شکست خورد.

وی با بیان اینکه عملیات والفجر 8 در 4 بخش آماده سازی، شناسایی، شناخت اروند وحشی و اجرا طرح‌ریزی شد، گفت: لشکر 25 کربلا محور اصلی عملیات والفجر 8 بود .

وی فتح فاو و گرفتن پادگان‌های موشکی عراق و … را از دستاوردهای عملیات والفجر 8 دانست و گفت : یکی از دیگر از دستاودهای والفجر 8 محروم کردن نیروی دریایی عراق از دریا بود.امروزه استراتژی عملیات والفجر 8 در دانشگاه‌های بزرگ دنیا تدریس می‌شود و بیان رشادت‌ها و استراتژی‌های دوران دفاع مقدس برای جوانان امروز یک ضرورت انکارناپذیر است .

سردار کسائیان پیروزی رزمندگان مدافع حرم در بوکمال سوریه را نشات گرفته از مهندسی و استراتژی دوران دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: رزمندگان امروز به تاسی از رزمندگان دوران دفاع مقدس پیروزی‌های بزرگ را علیه دشمنان رقم میزنند .

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)