واگذاری۱۰۵ شرکت شستا تا پایان سال/ بهره برداری از داروهای سرطانی

0
(0)

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شستا:مرتضی لطفی - کراپ‌شده

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی لطفی در نشست خبری روز چهارشنبه با اشاره به اینکه از میانه ۱۵۷ شرکت زیرمجموعه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال قرار است ۱۰۵ شرکت که خارج از برنامه ما و یا زیان ده هستند واگذار شوند، گفت: واگذاری و فروش ۸ شرکت در دستور کار است که امیدواریم قطعی شود.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه سرمایه فعلی ما ۳۹ هزار میلیارد تومان است، گفت: قرار است ۹ هلدینگ دارو، نفت، سیمان، حمل و نقل و انرژی کاهش پیدا کنند و به پنج هلدینگ بعدی نفت، بانک، دارو و معدن برسند.

لطفی گفت: ارزش ۱۰۵ شرکت ۱۶ هزار میلیارد تومان است و تاکنون عملیات واگذاری ۵۰ شرکت انجام شده و همچنین با ۱۰۰ هیئت خارجی مذاکراتی برای سرمایه گذاری یا واگذاری ها انجام شده است.

وی افزود: پروژه هایی به ارزش هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان در دست افتتاح داریم که فجر از آنها رونمایی می‌شود و همچنین رونمایی از تعدادی از داروهای سرطانی به صورت مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام در دهه فجر صورت می‌گیرد.

به گفته وی بسیاری از پروژه‌های که در دستور کار داریم تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری کامل می‌رساند و پروژه ستاره خلیج فارس تا پایان سال ۹۷ راه اندازی خواهد شد فاز دو آن نیز اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: میزان تولید بنزین در این پالایشگاه یک و نیم برابر تولید فعلی بنزین کشور است.

به گفته وی ۴۹ درصد سهام این پروژه مربوط به ما و ۵۱ درصد آن متعلق به وزارت نفت است.

وی تاکید کرد: ۱۷ پروژه در دست اقدام داریم که ۵۰ درصد آن تا پایان امسال و برخی از آنها در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شستا در مورد سبد سهام بورس به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: چند سهام خوب در حوزه پتروشیمی، دارو و … در نظر گرفته ایم که با معاونت اقتصادی سازمان تامین اجتماعی در حال مذاکره هستیم و پس از مشخص شدن ساز و کار آن، نحوه واگذاری سبد سهام بورس به بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام می کنیم.

وی همچنین از توافق تامین اجتماعی با رایتل برای ایجاد کارت الکترونیک سلامت خبر داد و گفت: این طرح در سه استان گیلان، اصفهان و یزد به صورت آزمایشی در حال اجراست و پیش بینی می کنیم با اجرای گسترده این طرح به مرور تعداد افراد تحت پوشش به ۴۰ میلیون نفر برسد.

لطفی به منشور ۹ ماده ای وزیر رفاه برای جلوگیری از انتصاب های وابستگان در شرکت شستا گفت: پس از ارائه شدن این منشور که در آن بهره وری، کاهش هزینه و جلوگیری از هر گونه انتصاب وابستگان مورد تاکید قرار گرفته، در زمینه اجرایی شدن آن در تلاش هستیم.

وی تاکید کرد: در همین مدت چند ماهه تعدادی از مدیریت ها را در مجموعه شستا به زنان اختصاص داده ایم و ۳۰ انتصاب جدید داشتیم به طوری که مدیران عامل ۵ هلدینگ با متوسط سن ۴۵ تا ۵۰ سال فعالیت می کنند.

لطفی در خصوص خروج از بنگاه داری نیز گفت: شفافیت در اولویت مدیریت شستا قرار گرفته و در حال حاضر ۸۵ درصد دارایی ها به صورت مستقیم در بورس عرضه می شود و دستگاه نظارتی نیز با تعاملات خوبی که برقرار شده به این اقدامات نظارت می کنند و بر اساس دستور رئیس جمهور، خروج از بنگاه داری در دستور کار قرار گرفته و بر همین اساس تا پایان سال ۹۷، ۱۳۵ شرکت با سرمایه ۱۶ هزار میلیارد تومان به فروش می رسد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شستا در مورد ساز و کار واگذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات صندوق های بازنشستگی که در مجلس به تصویب رسیده است، گفت: در حال حاضر طلب سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت ۳ درصد حق بیمه از دولت ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است که این موضوع حسابرسی و تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه مجلس، دولت مکلف شده ۵۰ هزار میلیارد تومان را در قالب تهاتر بدهی ها به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، گفت: در این صورت بخشی از بدهی ها تامین می شود.

به گفته لطفی، شرکت های تامین اجتماعی برای تامین هزینه های این سازمان، پرداخت مستمری و … تسهیلاتی دریافت کرده اند که بدهی ناشی از سود حاصله این تسهیلات ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که از این طریق تهاتر و تسویه می شوند. همچنین قرار بود در بودجه امسال ۵ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی داده شود که فقط هزار میلیارد تومان آن محقق شده و بر اساس مذاکراتی که با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته قرار شده تا پایان سال مابه التفاوت این مبلغ را نیز دریافت کنیم.

وی گفت: سالانه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سود تسهیلات دریافتی است که برای پوشش کسری بودجه در بخش های حقوق بازنشستگان و … پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شستا افزود: عملکرد ۹ ماهه نشان می دهد که طی این مدت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سود خالص شرکت های شستا بوده و همچنین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فروش صادراتی داشته ایم و ۱۶ هزار میلیارد تومان نیز از بودجه ۲۱ هزار میلیارد تومانی در این مدت محقق شده و پیش بینی می شود در پایان سال در مجموع ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)