شکست تاریخی تکواندو بانوان "شکارچی سر" در نهایت

0
(0)


نماینده وزن 57 کیلوگرم تکواندو بانوان ایران و دارنده مدال طلای جهان با غلبه بر دارنده مدال طلای جهان و المپیک و ملقب به «بونتی هانتر» از بریتانیای کبیر به مدال نقره دست یافت.

به گزارش ایسنا، ناهید کیانی نماینده وزن منهای 57 کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جهان در پایان روز نخست مسابقات جایزه بزرگ تکواندو رم در ایتالیا به مصاف جید جونز دارنده 2 مدال طلای المپیک می رود. و یک مدال طلای جهانی از بریتانیای کبیر در دیدار پایانی با نتیجه 2 بر 0 با امتیازهای 8 بر 6 و 5 بر 3 شکست خورد و مدال نقره را از آن خود کرد.

جید جونز به دلیل مهارتش در ضربه زدن سر و گلزنی از سوی فدراسیون جهانی تکواندو لقب «شکارچی سر» را به خود اختصاص داده است.

ناهید کیانی که پیش از این با درخشش در مسابقات جهانی تکواندوی بانوان ایران، مدال طلای تاریخی بانوان ایران را کسب کرد، پیش از این در اولین مبارزه خود مقابل فناپا هارانسوجین دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۹ از تایلند با نتیجه ۲ بر صفر ۱۲ بر صفر به پایان رسید. و با نتیجه 12 بر 5 پیروز شد تا به مرحله 18 نهایی راه یابد. کیانی در مبارزه دوم با نتیجه 2 بر یک مقابل ندا لاراج، چهارمین المپیکی مراکشی پیروز شد.
وی سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل چیالینگ لو، دارنده مدال نقره المپیک توکیو و 2 مدال نقره جهان در سال های 2022 و 2023، چین تایپه را با نتیجه 2 بر 0 و با همان امتیازات 4 بر 2 برد تا به نیمه نهایی راه یابد. فینال – فینال و در این مرحله به مصاف کیم از کره جنوبی رفت و در یک نبرد پر مشاجره و سخت با نتیجه 2-1 پیروز شد و راهی فینال شد.

کیانی پس از باخت 4 بر صفر در دور اول، در 2 دور بعدی با امتیازهای 3 بر 3 و 10 بر 10 پیروز شد و راهی فینال شد.

پیش از این متین رضایی، ابوالفضل عباسی و علیرضا نادعلیان 3 نماینده تیم ملی تکواندو مردان ایران در روز نخست این رقابت ها بودند که با شکست مقابل حریفان خود حذف شدند.
انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)