سالانه میلیاردها دلار با سوزاندان گازهای همراه با نفت هدر می‌رود

0
(0)

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان امروز (ششم آبان ماه) در حاشیه بازدید از تاسیسات طرح آماک (جمع‌آوری گازهای همراه با نفت) در اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: گاز همراه تولید نفت که از چاه ها خارج می شود در این منطقه جمع آوری و به گاز شیرین تبدیل می شود تا برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بخش قابل توجهی از فلرهای نفتی که می سوزد، باید طبق ماده ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه، زودتر از این جمع آوری و به گاز شیرین تبدیل می شد تا به مصرف داخلی برسد یا صادر شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بخشی از طرح آماک انجام شده اما بخش قابل توجهی از این طرح اجرایی نشده است و این ترک فعل دو زیان برای ما دارد.

درویشیان عنوان کرد: یکی از زیان ها این است که سود حاصل از این گازها در اثر سوزاندن گاز از دست می رود و براساس برآوردها چیزی حدود ۳ میلیارد دلار در سال تا ده ها میلیارد دلار از دست می رود، در صورتی که اگر این گازها جمع ‌آوری و به محصول تبدیل شوند، ده ها میلیارد دلار برای کشور سودآوری دارند.

وی با بیان این که سوزاندان این گازها، هدر رفت سود حاصل از این نعمت الهی است و خسارات زیست محیطی به همراه دارد، ادامه داد: سوزاندن این گازها آثار زیست محیطی به دنبال داشته و مشکلات و امراضی را برای اهالی و مردم این منطقه ایجاد می‌ کند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: امروز بررسی میدانی از طرح جمع آوری گازهای همراه نفت انجام و موانعی که برای اجرا نشدن کامل قانون جمع‌ آوری این گازها بوده بررسی شد.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)