در صورت حمایت مجلس از جهاد دانشگاهی، توانایی فعالیت‌های ملی در حوزه درمان سرطان را داریم

0
(0)

به گزارش ایسنا، دکتر سمیه رفیعی، نماینده تهران، دکتر هاجر چنارانی، نماینده نیشابور، دکتر فاطمه مقصودی، نماینده بروجرد، دکتر رضا آریان‌پور، نماینده مینودشت در مجلس شورای اسلامی از پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی بازدید کرده و در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفتند. در این مراسم، دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر مهدی باصولی، سرپرست معاونت پشتیبانی جهاد دانشگاهی، دکتر محمدابراهیم فقیه زاده، مدیرکل امور مجلس جهاد دانشگاهی، دکتر رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده معتمد و اعضاء هیئت رئیسه این پژوهشکده نیز حضور داشتند.

دکتر طیبی با اشاره به نامگذاری سال و تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر “تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” افزود: در حوزه پزشکی، جهاد دانشگاهی وضعیت مناسبی دارد و چنانچه حمایت نمایندگان مجلس را در این خصوص داشته باشیم، می‌توانیم خدمات تخصصی و فوق تخصصی خود را در حوزه پزشکی در سراسر کشور و کلیه استان‌ها گسترش دهیم.

طیبی، استراتژی جهاد دانشگاهی در هر واحد را بر اساس مزیت‌های بومی و توانمندی استان عنوان کرد و افزود: جهاد دانشگاهی متناسب با معضلات استان‌ها و شرایط و آمار مبتلایان می‌تواند بحث درمان سرطان را در استان‌های  مختلف با اولویت استان‌های دارای آمار بالا  آغاز کند و به صورت گسترده ادامه دهد.

باصولی، سرپرست معاونت پشتیبانی جهاد دانشگاهی نیز در این دیدار با اشاره به شاخص‌ترین فعالیت‌های پزشکی در جهاد دانشگاهی از جمله ناباروری، زخم و درمان سرطان گفت: بر اساس آمار ارائه شده، بیشترین تعداد سرطان پستان در ۱۰ استان کشور تشخیص داده شد که مقرر است با پشتیبانی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، مراکز درمان تخصصی در استان‌های مربوط راه‌اندازی شود. 

وی بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های مناسب در انجام این امر مهم تاکید کرد و افزود: امیدوارم با ایجاد شبکه سراسری در کشور بزودی ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی را در تمام کشور شاهد باشیم. 

رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده معتمد نیز با ارائه گزارشی از فعالیت پژوهشکده در سه حوزه پژوهش و فعالیت‌های فناورانه آموزش و درمان تاکید کرد: سیاست‌ راهبردی این پژوهشکده بر مبنای توسعه و استحصال فناوری‌های پیشرفته در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان است، به‌گونه‌ای که حاصل دستاوردهای فناوران این پژوهشکده، در التیام و درمان بیماران مراجعه کننده، مشهود و ملموس باشد.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با اشاره به استفاده از درمان‌های فناورانه در درمان بیماران سرطانی افزود: درمان سلولی از درمان‌های جدید در دنیا محسوب می‌شود که پژوهشکده سرطان معتمد در حال حاضر این فناوری را کاملاً به خدمت گرفته است و در حال حاضر در قالب کارآزمایی بالینی، فعالیت‌های این نوع درمان مدرن را به انجام می‌رساند.

به گزارش ایسنا، صرامی به تولید محصولات جدید و داروهای مختلف درمانی و کمک درمانی سرطان در پژوهشکده معتمد اشاره کرد و ضمن معرفی این مرکز به عنوان پیشتاز در تولید کیت تشخیص مولکولی کووید ۱۹ در کشور گفت: در حال حاضر پژوهشکده سرطان معتمد در رأس تولیدکنندگان ملی کیت تشخیص کووید ۱۹ در کشور محسوب می‌شود؛ همچنین تولید کیت تشخیص نیاز به شیمی درمانی، از دیگر محصولات فناورانه این مرکز در کشور به شمار می‌آید.

صرامی با اشاره به اهمیت ایجاد شبکه ملی سرطان در کشور افزود: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی این قابلیت را دارد تا شبکه سراسری سرطان پستان را در کشور راه‌اندازی و خدمات تخصصی و فوق تخصصی خود را در مقیاس ملی ارائه کند

تخصیص و تامین اعتبار راه‌اندازی مرکز جامع درمانی سرطان معتمد جهاد دانشگاهی توسط نمایندگان ملت

دکتر سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در بازدید از پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی هر چه سریع‌تر پروژه مرکز جامع درمانی سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در منطقه محروم تهران (خاوران)، اختصاص سهم نمایندگان برای راه اندازی این پروژه راهبردی را پیشنهاد کرد.

رفیعی افزود: اینکه مرکزی علم را به دانش و دانش را تبدیل به عمل کند، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که این مهم توسط جهاد دانشگاهی در کمال مظلومیت در حال انجام است، اما متاسفانه فرهنگ اشتباه باعث شده مراکزی که به عنوان مراکز فناوری محسوب می شوند و دارای چنین قابلیت‌هایی هستند، می‌بایست برای گسترش ارائه خدمت، خود را ثابت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بر حمایت عمیق از مجموعه پژوهشکده سرطان معتمد (مرکز تحقیقات سرطان پستان) بخصوص توسط مسئولین و نمایندگان ملت تاکید ورزید و افزود: پروژه راه‌اندازی مرکز جامع درمانی سرطان معتمد جهاد دانشگاهی بسیار ارزشمند بوده و بزودی از طریق کمیته سلامت مجمع تهران و اعضاء شورای شهر با حمایت و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت راه‌اندازی هرچه سریع‌تر آن اقدام خواهد شد. 

دکتر رفیعی، طرح و نقشه جامع پیشگیری و کنترل سرطان پستان را در برنامه هفتم از واجبات تدوین برنامه‌های سال آینده ارزیابی کرد و افزود: با تمام قوا با حمایت از این طرح مجلس شورای اسلامی از وزارت بهداشت و مشخصاً از طرف دکتر عین‌اللهی، وزیر بهداشت، برای راه‌اندازی و اجرای این پروژه‌های ملی پیگیری خواهیم کرد و بنا داریم هزینه هر شهر را از سرانه کشور، برای اعمال طرح پیشگیری و درمان سرطان پستان زیر نظر تخصصی مرکز سرطان پستان جهاد دانشگاهی به انجام می‌رسانیم.

ضریب اعتماد مردم نسبت به جهاد دانشگاهی بسیار بالاست 

دکتر هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، ارائه طرح ملی غربالگری زنان در خصوص سرطان پستان را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد کرد.

وی که بر لزوم غربالگری زنان به خصوص با توجه به آمار بالای سرطان در بین زنان و مرگ و میر ناشی از این بیماری اشاره داشت، تاکید کرد: با همکاری پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، بزودی طرحی در خصوص غربالگری همه زنان کشور از طرف مجلس شورای اسلامی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه می‌شود. 

چنارانی ضمن تاکید بر لزوم حمایت تمامی نمایندگان و تخصیص اعتبارات موجود به این طرح از سهم نمایندگان استان‌ها، افزود: پژوهشکده سرطان معتمد با ارائه خدمات تخصصی در حوزه درمان سرطان پستان به بیش از ۱۵۰ هزار نفر در سال قادر است مشارکت تمامی نمایندگان را برای عملیاتی شدن این طرح جذب کرده و جهاد دانشگاهی در استان‌ها را نیز فعال کند.

بر اساس اعلام پژوهشکده معتمد، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، ضریب اعتماد مردم را به جهاد دانشگاهی بسیار بالا ارزیابی کرد و گفت: این اعتماد بزرگترین سرمایه برای انجام خدمت صحیح، توسعه و ارائه خدمات تخصص حتی به صورت تجاری است. 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بهترین حامی در حمایت از طرح‌های درمان

دکتر رضا آریان‌پور، نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی در بازدید از پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، با اشاره به اهمیت بحث سرطان بخصوص سرطان پستان به عنوان یکی از عمده‌ترین علل مرگ و میر در بانوان، نمایندگان مجلس را بهترین حامیان اجرای طرح‌های درمانی و راه‌اندازی مراکز درمان تخصصی در استان‌ها عنوان کرد.

آریان‌پور با اشاره با اهمیت اختصاص بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای این امر، افزود: امیدواریم با پیگیری نمایندگان و حمایت خیرین، مرکز مشابهی برای درمان تخصصی سرطان در شهر گرگان یا گنبد افتتاح کنیم. برای این امر، حمایت نمایندگان به خصوص اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

دکتر فاطمه مقصودی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز ایجاد مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاه‌های کشور را کمک‌کننده دانست.
 

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)