دامادی: ملاک عملکرد نمایندگان، ارزیابی مردم است/ ناصری: جادوی صنعت مازندران شکسته است.

0
(0)


به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین ناصری با بیان اینکه اصل انتخابات موهبتی الهی است و انتخابات یک پدیده نوظهور در تاریخ کهن جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: در گذشته مردم حق نداشتند انتخاب کنید و سلطنت بود، اما در جمهوری اسلامی مردم در انقلاب بودند. ، حراست مقدس و سپس به عنوان محور اصلی به شمار می روند و در نظام مردم سالاری دینی جایگاهی فوق خیالی دارند.

وی ادامه داد: مردم در جمهوری اسلامی ایران بر اساس اعتقادات دینی خود در انتخابات شرکت می کنند. نمایندگان خصلت فرعی دارند، یعنی تابع مردم هستند. در هیچ دولتی با هیچ افسری به نفع مردم سازش نکرده ایم.

آرمان نمایندگان مجلس باید تثبیت و کنترل قیمت ها باشد

حجت الاسلام والمسلمین ناصری با بیان اینکه نمایندگان باید اصول خدمت به مردم را رعایت کنند، گفت: نماینده منتخب مردم باید پیرو مقتضیات مردم باشد و از سلامت روحی و روانی برخوردار باشد، صبور باشد، به مردم ایمان داشته باشد. و به پیگیری خواسته های رای دهندگان عمل نکند.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید بر شخصیت حقوقی خود بر شخصیت واقعی خود غلبه کنند چرا که اگر نمایندگان مردم با تعقیب آنها مشکلات را حل کنند مشکل لاینحلی نداریم. برنامه ریزی، نظارت و پیگیری نمایندگان مجلس باید به سمت تثبیت و کنترل قیمت ها باشد.

نقض ممنوعیت صنعت در مازندران در مجلس نهم

نماینده شهرستان ادوار بابل ضمن اشاره به اینکه کمیسیون ها کار اجرایی نمی کنند بلکه سیاست گذاری می کنند، در کمیسیون صنعت مجلس نهم طلسم ممنوعیت صنعت در مازندران شکسته شد و در همین مدت به تحولات چشمگیری در حوزه صنعت دست یافتیم. جانمایی شهرهای صنعتی، یادآور شد: خودروسازی (اندیسه) و صنایع کشاورزی (پیشرو) را به مازندران آوردیم که باعث اشتغال جوانان در شهرهای آمل و بابل شد.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان منطقه شمال باید پیگیری مستمر و مجدانه مشکلات استان های شمالی را داشته باشد و نمایندگان آینده نیز به فکر رفع مشکلات مردم باشند.

ناصری تصریح کرد: مجلس کشور را کنترل می کند زیرا نمایندگان در سراسر کشور شرکت می کنند، بنابراین رای اعتماد به وزرا بودجه و ضوابط نظارت بر کار مسئولان را تصویب می کند.

تلاش دولت و مجلس برای غلبه بر تورم و تثبیت قیمت ها

نماینده مجلس شورای اسلامی هفتم و نهم بابل در شورای اسلامی با بیان اینکه در تایید صلاحیت ها باید اصل بر اصالت باشد، گفت: انتخاب نماینده ضعیف بدون حمایت مردم فایده ای ندارد.

وی گفت: مردم صاحبان اصلی نظام هستند بنابراین باید بر عملکرد منتخب خود نظارت داشته باشیم.دولت و مجلس باید برای مهار تورم و تثبیت قیمت ها بیشتر تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری تاکید کرد: اگر به مبانی و ارزش های اسلام، منویات هدایت عمل کنیم، بسیاری از مشکلات حل می شود، بنابراین مشکل این نیست که همه چیز را به نام دین بشکنیم و اگر دیندار باشد. نگرش و قوانین الهی، نگاه به شهادت ما غالب است بسیاری از مشکلات حل می شود.

نمایندگی نمایندگان مردم ارزیابی مردم است

محمد دامادی نماینده مجلس نهم و دهم مردم ساری و میاندرود در شورای اسلامی نیز گفت: مردم بین اصلاح طلبان و اصولگرایان، دولت و مجلس فرقی نمی گذارند، بلکه عملکرد نمایندگان ملاک ارزیابی است. مردم و خاطرنشان کرد: فردی که نماینده مردم می شود باید بداند که طبق قانون چه اختیاراتی دارد و چه قوانینی او را به عنوان نماینده مردم معرفی کرده است. مردم وظایف نمایندگان را می دانند، اگر ندانند با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه می شوند.

وی ادامه داد: من برای 2 دوره تایید صلاحیت شدم و یک دوره رد صلاحیت شدم که از شورای نگهبان تشکر می کنم، البته برخی رسانه ها نوشته بودند که صلاحیت ندارم که این اشتباه است.

دامادی: ملاک عملکرد نمایندگان، ارزیابی مردم است/ ناصری: جادوی صنعت مازندران شکسته است.

من افتخار می کنم که نماینده محلی هستم

دامادی با بیان اینکه انتصاب مدیران ناکارآمد و فاقد تجربه و تعهد محصول انتخاب اشتباه ماست نه مردم، گفت: مشکل امروز کشور نداشتن شجاعت بیان اشتباهات است.

این نماینده دوره های گذشته شورای اسلامی گفت: قانون کیفی در قانون گذاری ننوشته ایم که نتیجه مشکلاتی است که امروز می بینیم. زمانی که من نماینده مجلس بودم، می گفتند یکی از دامادها نماینده محلی است، دیگری نماینده کشور است. من افتخار می کنم که نماینده محلی هستم.

محمد دامادی حل مشکل ارباب رجوع را مانند قانون گذاری در مجلس از وظایف مهم یک نماینده مجلس دانست و افزود: دلیل رسیدگی، قانونگذاری بی کیفیت نیست، بلکه باید در این زمینه اقدام کرد. دانش در میان برخی از نمایندگان است. اگر ما نماینده مردم شدیم، اگر شخصی به ما مراجعه کرد، موظفیم پیگیر کار مردم باشیم، چون در مدتی که نماینده مجلس بوده ایم، با کسی ازدواج نکرده و خواهرخوانده نشده ایم.

وی افزود: قبول ندارم که نمایندگان برای هر پروژه پنج دقیقه بیشتر وقت بگذارند. زیرا سازوکار تصویب طرح و لایحه مشکلاتی دارد. مثلا در صنعت خودرو پراید تولید کردیم که 19 هزار کشته در کشور داشت.

عدم نظارت کافی در تعیین دستمزد

دامادی با بیان اینکه برخی از دستگاه های خدمات رسان 2 ماه و 2 ماه حقوق عقب افتاده دارند و در برخی شرکت های دولتی که هیولا هستند نظارت کافی وجود ندارد، یادآور شد: برخی در شرایطی چند ده میلیون و 50 میلیون و 70 میلیون حقوق می گیرند. شرکت ها از دست داده اند.

وی تاکید کرد: انتخابات فقط برای تایید صلاحیت نیست، نماینده باید 6 دانگ باشد; اطلاعات کافی در امور حقوقی و نظارتی داشته باشد، اصول 72، 73 و 74 را به درستی بداند و با اصطلاحات مختلف اقتصادی و مالی آشنا باشد.

دامادی با بیان اینکه نماینده دارای ابزار قدرت در حوزه نظارت بر مجلس است که کامل و مانند نیروی نظامی مسلح است، افزود: دولت نیز باید پروژه ها را در ساختار بودجه تفکیک کند.

ما اشتباه کردیم

دامادی با بیان اینکه اگر قانونی را تصویب کردیم که حجم توده مردم را کاهش داد مقصریم و اشتباه کرده ایم، گفت: بازنگری در قوانین یکی از مشکلات جدی ماست و نتیجه تولید بیش از حد قوانین پایین آمدن آن است. کیفیت قوانین، به طوری که ما نیاز به افزایش نظارت داریم.

وی افزود: از فرماندار ساری که فرزند شهیدی است که شبانه روز به عنوان جهادگر در پروژه مهم پل اروست ایستاده و این پل را افتتاح کرد، تشکر ویژه دارم.

نماینده سابق ساری و میاندرود در شورای اسلامی گفت: در پروژه ساری تاکام در مدت نمایندگی 21 کیلومتر را عملیاتی کردیم اما بقیه این پروژه بعد از مسئولیت ما پیشرفتی نداشت.

وی در پایان تاکید کرد: به اندازه کافی در کشور قانون وضع شده است اما سرعت بازنگری قوانین کند است، به نوعی مجلس باید زمان بیشتری را برای نظارت بر اجرای قوانین و حذف قوانین خسته کننده و موازی صرف کند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)