خون فوتبالی‌ها رنگین‌تر است

0
(0)


ملی‌پوش هندبال گفت: بعد از ۸ سال با کسب سهمیه جهانی کار بزرگی کردیم و فکر می‌کردیم مورد حمایت مسئولان قرار بگیریم اما انگار خون فوتبالی‌ها رنگین‌تر است.

احسان ابویی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص مسابقات هندبال قهرمانی آسیا عربستان اظهار کرد: سطح مسابقات قهرمانی آسیا خیلی بالا بود. این درحالی است که برخی افراد بعد از کسب سهمیه جهانی گفتند به خاطر غیبت ژاپن سطح مسابقات پایین بوده است. باید بدانیم که این مسابقات حکم انتخابی جهان را دارد بنابراین برای کشورهای آسیایی خیلی مهم است. ما هم از همان اردوی اول می‌دانستیم که بازی‌های سختی در پیش خواهیم داشت. برنامه‌ریزی و هدف اصلی فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان هم کسب سهمیه جهانی بود. ۸ سالی بود که هندبال ایران این سهمیه را کسب نکرده بود و هر دوره مقام‌های پنجم یا ششم کسب می‌شد. 

ملی‌پوش هندبال ادامه داد: خداراشکر این دوره با آمادگی کامل به مسابقات آسیا رفتیم. حضور در دو تورنمنت تدارکاتی قطر و اسپانیا خیلی به ما کمک کرد. در تورنمنت اسپانیا با تیم‌های لهستان و اسپانیا بازی کردیم، آنها از ابرقدرت‌های جهان هستند. این‌ها سبب شد ما بتوانیم در آسیا راحت تر بازی کنیم. 

ابویی در خصوص نقش سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال ایران گفت: از نظر من دو دیدار اول مقابل کویت و عراق در  مرحله اصلی دیدارهای مرگ و زندگی بود که ما توانستیم پیروز شویم. نقش مانوئل در این دو بازی خیلی مهم بود، او در دقایق پایانی تاکتیک‌ها را تغییر داد و تعویض‌های خوبی داشت. ما حتی دو گل از کویت عقب بودیم که در دقایق پایانی توانستیم جبران کنیم. 

وی در خصوص شکست مقابل تیم‌های قطر و بحرین گفت: بعد از برد مقابل کویت و عراق جهانی شدن ما قطعی شد و جزو چهار تیم اول آسیا شدیم. بعد از آن بازی‌های سختی مقابل قطر و بحرین داشتیم. اگر واقع‌بینانه به این دو تیم نگاه کنیم یک سرو گردن از کل تیم‌های آسیا بالاتر هستند. قطر که یک تیم چند ملیتی است و تیم بحرین هم که سالهاست با یک مربی تراز اول کار می‌کند. تمام بازیکنان بحرین همیشه در اردو هستند و با قوای کامل به مسابقات می‌آیند. حتی یک دوره بحرین توانسته قطر چند ملیتی را شکست دهد و به المپیک برسد. در سال‌هایی که ما به قهرمانی جهان نمی‌رسیدیم رقبای ما در جام جهانی حضور داشتند. این‌ها سبب می‌شود که این تیم‌ها سطح بالاتری داشته باشند.

ابویی در خصوص شکست مقابل عربستان و کسب رتبه چهارمی گفت: بعد از شکست مقابل قطر و بحرین، در بازی رده‌بندی مقابل عربستان قرار گرفتیم. ما قبل این دیدار عربستان را یکبار در تورنمنت قطر و یکبار هم در دور گروهی برده بودیم. برد مقابل عربستان در دور گروهی خیلی هم شیرین بود. دیدار تعیین کننده مقام سوم، چهارمی حساسیت‌های زیادی داشت، عربستان توانست به نحو احسن از میزبانی استفاده کند. البته آن روز روز بازیکنان ما هم نبود و هر توپی شوت کردیم به در بسته خورد. روز بازیکنان عربستانی بود. ورزش است و هزار اتفاق. ما می‌خواستیم دل مردم ایران شاد شود و با مدال برگردیم اما این اتفاق نیفتاد باز هم خداراشکر تیم جهانی شد و مهمترین موضوع برای ما این بود.

وی در خصوص پایان قرارداد مانوئل مونتایا فرناندز گفت: قرارداد مانوئل تا آخر همین مسابقات قهرمانی آسیا بود. یک موضوع حرفه‌ای است که یک مربی بعد از قراردادش چه تصمیمی بگیرد. مانوئل در این زمان کم که تیم را در اختیار داشت خیلی به هندبال ایران کمک کرد. او در مدت کوتاه کار بزرگی انجام داد. بازیکنان را در زمان کم با هم هماهنگ کرد و این کار از هر کسی برنمی‌آمد. فرناندز از نظر سطح فنی و برخوردش با بازیکنان خیلی خوب بود. در این مدت ارتباط کلامی خوبی بین بازیکنان و کادر فنی وجود داشت. باید از فرناندز ممنون باشیم که بعد از ۸ سال این اتفاق رخ داد و ایران جهانی شد. 

وی در خصوص انتخاب مربی جدید اظهار کرد: اکنون تصمیم گیرنده فدراسیون است و قطعا برنامه‌های خوبی خواهد داشت. اگر بتوانند مانوئل را برگردانند که خیلی خوب است. فرناندز کل دور رفت لیگ برتر را دیده و روی تمام بازیکنان شناخت دارد. در طول دوران ملی من او تنها مربی بوده که از تمامی تمرینات ما فیلمبرداری و شبها آنها را آنالیز می‌کرد. اکنون انتخاب یک مربی جدید زمان بر است، تا مربی جدید بخواهد به این شناخت برسد طول می‌کشد.

وی در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی هندبال جهت حضور در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان گفت: اگر مانوئل برگردد که خوب است وگر نه فدراسیون باید هر چه سریعتر یک مربی دیگر را جذب کند. ما لیاقت یک مربی طراز اول را داریم که بتوانیم در بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان خوب ظاهر شویم. نباید تیم ملی رها شود و باید با پایان لیگ اردوهای تیم ملی آغاز شود. 

وی در خصوص ارتقای جایگاه ایران در قهرمانی جهان گفت: در قهرمانی جهان ۲۰۱۵ بیست و سوم شدیم. ما خیلی از هندبال اروپا و دنیا عقبیم. نمی‌توان گفت در قهرمانی جهان می‌توانیم تیم‌های بزرگ را شکست دهیم و به سکو برسیم اما این حضور می‌تواند چشم‌اندازی باشد تا تیم‌های اروپایی بازیکنان ما را ببینند و شاید بازیکنان جوان ما هم به لیگ‌های اروپایی راه پیدا کنند. اینها باعث می‌شود که هندبال ما در آینده در آسیا هم جزو چهارتیم اول باشد و هر ساله بازیکنان ما در جهانی بدرخشند. 

وی در پاسخ به این‌ سوال که آیا باز هم انتخاب مربیان بزرگ برای تیم ملی هندبال ایران کار سختی است گفت: فکر می‌کنم اکنون دیگر نظر مربیانی که قرار باشد به تیم ملی ایران بیایند فرق خواهد داشت. مسابقات جهانی رویدادی است که هر فردی دوست دارد یکی از مربیان ۳۰ تیم حاضر در مسابقات باشد. مطمئنا جذب مربی در این برهه راحت تر است.

وی در پایان به روز استقبال تیم ملی هندبال ایران اشاره کرد و گفت: ناراحتی ما بعد از رسیدن به ایران بود. ما خیلی ناراحت و شوکه شدیم‌. هندبال در آسیا رشد عجیبی کرده است. هر چند که ژاپن در این مسابقات حضور نداشت اما همه تیم‌ها مثل عراق، کویت، کره جنوبی، عربستان، قطر، بحرین و ایران سخت تلاش و برنامه‌ریزی کرده بودند. همه برای رسیدن به مسابقات جهانی برنامه داشتند و ما بعد از ۸ سال کار بزرگی کردیم و فکر می‌کردیم بیشتر از اینها مورد حمایت مسئولان قرار بگیریم، اما تک و تنها بودیم و فقط چند مسئول از فدراسیون به استقبال ما آمده بودند. دوست داشتم مسئولان بیشتری را در فرودگاه می‌دیدم. نمی‌دانم شاید خون فوتبالی‌ها از ما هندبالی‌ها رنگین‌تر است. زمانی مقام و سهمیه نمی‌گرفتیم مورد توجه قرار نمی گرفتیم، اکنون هم که سهمیه جهانی کسب شد باز هم دیده نمی‌شویم. هندبال انگار بچه سرراهی ورزش ایران است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)