توضیح بنیاد مسکن در خصوص مشکلات مردم روستای "عمله سیف"

0
(0)



حسین جنتی در خصوص تجمع امروز،۲۱ اسفندماه اهالی روستای عمله سیف شوش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روستای عمله سیف از توابع شهرستان شوش است و زمین هایی از چند سال پیش در آن منطقه که منابع ملی بودند وجود داشت که باید به مردم واگذار می شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این زمین ها حدود ۵۰۰ قطعه هستند، افزود: این زمین ها ابتدا ۳۰۰ قطعه بودند و مردم، مقداری نسبت به وضعیت کاربری های این زمین ها اعتراض داشتند. با هماهنگی هایی که در کمیسیون تغییر کاربری انجام شد، نهایتا به ۵۰۰عه زمین افزایش پیدا کرد که این موضوع مطابق درخواست خود مردم بود.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با بیان اینکه زمین ها آماده واگذاری هستند، گفت: روز چهارشنبه هفته گذشته، جلسه ای با اهالی این روستا و فرماندار شوش داشتیم و از درخواست های مردم مطلع شدیم و با دفتر مرکزی و سایر مراکز مربوطه، هماهنگی ها برای تخفیف قیمت این زمین ها انجام شد .

جنتی ادامه داد: پس از تجمع امروز، نمایندگان مردم عمله سیف به اداره کل بنیاد مسکن آمدند و نسبت به درخواست های خود مبنی بر افزایش تعداد قطعات زمین و اعمال تخفیف که انجام شده بود، آگاه شدند. 

وی تصریح کرد: قیمت گذاری برای این زمین ها بر اساس نظر کارشناس رسمی انجام می شود. همچنین با توجه به اینکه این زمین ها به مردم واگذار می شوند، قیمت های در نظر گرفته شده، ۲۰ درصد زیر قیمت عرف منطقه است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان افزود: با هماهنگی که با دفتر مرکزی انجام شد، تخفیف دیگری نیز در این راستا اخذ کزدیم و تقریبا قیمت زمین ها مورد رضایت مردم است.

جنتی با اشاره به درخواست برخی اهالی برای اقساطی کردن پرداخت قیمت زمین ادامه داد: شرط تقسیط فعلا  پرداخت مبلغ اولیه ۵۰ میلیون تومان است و مابقی پرداختی ها نیز پس از تعطیلات عید نوروز مشخص می شود.

وی یادآور شد: مطابق قانون، این زمین ها فقط به مردم بومی روستا واگذار می شود.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)