تاکید دسغیب بر لزوم توجه به دو مولفه سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها

0
(0)

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، سید احمدرضا دستگیب در نشست کاری مشترک با دادستان، معاونین، روسای شعب و دادیاران در این نهاد نظارتی ضمن تجلیل از بسیجیان وی با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه در سخنانی اظهار داشت: رویکرد دیوان محاسبات کشور تعاملی و همدلانه با دستگاه های مختلف اجرایی است و اقدامات مختلف در این نهاد نظارتی ادامه دارد و بر همین اساس است. این رویکرد قطعا به بهره وری و پویایی بیشتر در کشور منجر خواهد شد.

رئیس دیوان محاسبات کشور در خصوص روند رسیدگی به پرونده در این نهاد نظارتی گفت: برخی از سازوکارهایی که در گذشته وجود داشت نیاز به اصلاح دارد و این نیز آغاز شده و به خوبی در راه است. البته تکمیل برخی از این موارد زمان بر است و برای رسیدن به نتیجه نهایی و مطلوب باید برخورد جدی تری داشت.

دسغیب با تاکید بر اینکه باید در زمان خودش به پرونده ها رسیدگی شود، گفت: نظارت برخط اتاق حسابرسی امکان رسیدگی به موقع به انحرافات احتمالی و جلوگیری از تکرار تخلفات را فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع عدم تامین مالی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه دیوان محاسبات آیین نامه مهمی را در نظر گرفته است، باید توجه داشته باشیم که سهم دیوان محاسبات شامل موضوعات مهمی است و باید یک اولویت برای کشور

رئیس اتاق حسابرسی خاطرنشان کرد: باید بستر لازم را برای ایجاد فضای رقابتی در کشور فراهم کنیم تا بخش خصوصی در محیطی سالم در کنار سایر بخش ها فعالیت کند.

علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات وی در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات دیوان محاسبات اظهار داشت: یکی از سیاست های اصلی دیوان این نهاد نظارتی کاهش اطاله دادرسی است که برنامه ریزی های خوبی برای آن صورت گرفته است.

وی افزود: حساسیت های اجتماعی گاهی باعث می شود که دادسرا با سرعت و جدیت بیشتری وارد امور شود که این امر نیز به خوبی جواب داده است.

دادستان دیوان محاسبات با بیان اینکه آثار دخالت دادسرا در امور مختلف احساس می شود، گفت: برخی از دستگاه های قوه مجریه در پیگیری حقوق دولت و ورود دادسرا به این نهاد نظارتی خلاء دارند. چنین مشکلاتی باعث شده است که مسئولان با این مشکلات برخورد جدی تری داشته باشند.

کامیار بیان کرد: تخصصی شدن تولید یکی از موضوعاتی است که در اتاق حسابرسی به آن توجه ویژه داریم و برنامه ریزی های خوبی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)