اجرای موسیقی سنتی زنده در حضور سفیر ایران

0
(0)

اجرای موسیقی سنتی زنده در حضور سفیر ایران اجرای موسیقی سنتی زنده در حضور سفیر ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، در این مراسم علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند در سخنانی با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مشارکت ۷۳درصدی مردم کشورمان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را جلوه‌ای از مردمسالاری در ایران دانست و تصریح کرد: مردم ایران در این انتخابات و با رای خود بر تداوم رویکردهای دولت دکتر روحانی در تعامل با جهان تاکید کردند.

سفیر کشورمان در هلند با اشاره به توافق هسته‌ای تصریح کرد: برجام را می توان پیروزی دیپلماسی برتقابل قلمداد کرد و در این چارچوب تضعیف برجام کار اشتباهی خواهد بود.

وی همچنین تاثیرات برجام بر روی مناسبات تجاری و اقتصادی اتحادیه اروپا و هلند با جمهوری اسلامی ایران را یاد آور شد و خاطر نشان ساخت: آمار نشان می‌دهد که روابط تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و همکاریهای تجاری و اقتصادی بین ایران و هلندظرف دو سال گذشته سه برابر شده است.

جهانگیری افزود: جمهوری اسلامی ایران و هلند برای توسعه همکاریهای اقتصادی خود در سال ۲۰۱۸یک برنامه اقدام را امضاء نموده اندکه حوزه های مختلفی از جمله انرژی مدیریت آب ،کشاورزی ،کشتیرانی ، بانکداری و فناوری را در بر می گیرد.

سفیر کشورمان در هلند همچنین با اشاره به نا آرامی، خشونت و درگیری جاری در خاورمیانه تاکید کرد: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران یک قدرت مهم منطقه ای در غرب آسیا محسوب می شود و هلند نیز به عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده است، ایران و هلند در همکاری با سایر کشورها می توانند به تحقق صلح و امنیت در جهان کمک نمایند.

در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در هلند علاوه بر اجرای قطعاتی از اجرای موسیقی سنتی زنده ایرانی در حاشیه آن نیز نمایشگاهی از نقاشی های مینیاتوری ایران و تابلو فرشهای تولیدی کشورمان بر پا گردید که با استقبال میهمانان خارجی روبرو شد.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)