نگاهی به سوابق رویارویی آبی‌های ایران و عربستان؛ رقیب 26 ساله

0
(0)

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – استقلال- الهلال عربستان یکی از مهم‌ترین دیدارهای این هفته لیگ قهرمانان آسیاست.

به گزارش سایت نود، الهلال همیشه رقیبی آشنا برای فوتبال دوستان ایرانی بوده است.

نایب قهرمان آسیا در فصل گذشته فوتبال عربستان دبل کرد. قهرمان لیگ شد و جام حذفی را هم فتح کرد. الهلال در لیگ قهرمانان آسیا 25 بار با تیم های ایرانی بازی کرده که حاصلش 11 برد، 8 باخت و 6 تساوی بوده است.

این تعداد بازی الهلال با تیم های عربستانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیاست و اگر بازیهای الهلال با تیم های ایرانی پیش از لیگ قهرمانان آسیا در جام باشگاه های آسیا و جام در جام هم حساب شود این تعداد افزایش پیدا می کند.

حریف سه‌شنبه استقلال فصل قبل 6 بار با ایرانی ها بازی کرد که نباخت و به سه برد و سه تساوی رسید. در مرحله گروهی با پرسپولیس دو بار مساوی کرد، در یک هشتم نهایی دو بار استقلال خوزستان را شکست داد و در نیمه نهایی یک برد و یک مساوی مقابل پرسپولیس داشت. الهلال سابقه بازی استقلال، صبا باتری، مس کرمان، ذوب آهن، سپاهان، پرسپولیس، فولاد، استقلال خوزستان و تراکتورسازی را دارد.

هشتمین ملاقات

استقلال و الهلال سه بار در لیگ قهرمانان باهم بازی کردند که دوبار الهلال برده و یک مرتبه استقلال.

سابقه بازی این دو تیم البته بیشتر از این سه بازی است. اولین ملاقات آبی های ایران و عربستان به جام باشگاه های 1370 برمی گردد. استقلال در مرحله گروهی یک-صفر به الهلال باخت، در فینال هم در ضربات پنالتی مغلوب حریف خود شد.

استقلال در سال 75 در جام برندگان آسیا با الهلال بازی کرد که بازهم در پنالتی به حریف خود باخت.

جام باشگاه های 1988 اولین برد استقلال مقابل الهلال بود که استقلال دو- یک پیروز شد.

با شروع لیگ قهرمانان آسیا دو تیم سه بار با هم بازی کردند. تقابل اول در لیگ قهرمانان 2003 بود که الهلال در ورزشگاه آزادی سه- دو استقلال را برد.

این دو تیم پرطرفدار در سال 2013 هم دو تیم هم گروه بودند. در بازی رفت استقلال دو-یک الهلال را در ریاض برد و در بازی برگشت یک-صفر به این تیم در آزادی باخت.

در مجموع استقلال و الهلال تاکنون هفت بار باهم بازی کردند که سهم استقلال دو برد، دو مساوی و دو باخت بوده است. استقلال البته هر دو تساوی خود را در ضربات پنالتی باخته است.

استقلال تا به امروز 13 بار با تیم های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده است که حاصلش 6 برد، یک مساوی و ۷ باخت بوده است.

این تیم فصل قبل با تعاون هم گروه بود که رفت و برگشت این تیم را برد.

استقلال مجموعا در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های الهلال، الاهلی، الشباب، التعاون و الاتحاد عربستان بازی کرده است.

57189

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)