6 اثر “کلاژن” بر سلامتی

0
(0)



استفاده از کلاژن فواید سلامتی و درمانی از جمله از بین بردن درد مفاصل، کاهش درد و افزایش توده عضلانی را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، گفته می شود سیر، چای سفید، مرکبات، پروتئین ها، سبزیجات نارنجی رنگ، انواع توت ها، سویا و ماهی سرشار از کلاژن هستند و مصرف آنها می تواند به بهبود برخی علائم پزشکی کمک کند.

به گفته وزارت بهداشت و درمان و دفتر ارتقای سلامت، با مصرف مواد غذایی حاوی کلاژن می توانید از 6 مزیت سلامتی بهره مند شوید:

بهبود سلامت پوست: کلاژن علاوه بر حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، رطوبت آن را نیز بهبود می بخشد. با افزایش سن، بدن شما کلاژن کمتری تولید می کند که منجر به خشکی پوست و چین و چروک می شود. با این حال، چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف مکمل های کلاژن می تواند به کند کردن روند پیری پوست شما کمک کند. علاوه بر این، مصرف کلاژن منجر به افزایش تولید پروتئین های دیگری از جمله الاستین و فیبریلین می شود که به ساختار پوست کمک می کنند.

کمک به کاهش درد: به طور موثری به تقویت غضروف کمک می کند و در نهایت از مفاصل حمایت می کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری های مفصلی مانند آرتروز با مصرف کلاژن کاهش می یابد. کلاژن با کاهش التهاب و درد ناشی از بیماری های مفصلی مرتبط است.

جلوگیری از تحلیل استخوان: همزمان با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن، توده استخوانی نیز کاهش می یابد که خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد. در عین حال مصرف کلاژن باعث افزایش تراکم استخوان می شود.

افزایش توده عضلانی: بین 1 تا 10 درصد بافت عضلانی از کلاژن تشکیل شده است. این پروتئین برای تقویت عضلات و عملکرد صحیح آنها ضروری است. مطالعات نشان می دهد که مکمل های کلاژن منجر به افزایش توده عضلانی می شود، به ویژه در کسانی که توده عضلانی آنها با افزایش سن کاهش یافته است.

_ افزایش سلامت قلب: محققان دریافته اند که مصرف مکمل های کلاژن می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. بدون کلاژن کافی، شریان ها می توانند ضعیف و شکننده شوند. این وضعیت می تواند خطر تصلب شرایین را افزایش دهد. آترواسکلروز می تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.

سایر فواید سلامتی: اثبات شده است که کلاژن سلامت ناخن را بهبود می بخشد. علاوه بر این، استفاده از مکمل های کلاژن برای درمان سندرم روده تحریک پذیر نیز استفاده می شود. اگرچه هیچ مطالعه ای در مورد نقش مکمل های کلاژن در حفظ سلامت مغز انجام نشده است، اما برخی ادعا می کنند که این مکمل ها باعث بهبود خلق و خو و کاهش اضطراب می شوند. علاوه بر این، برخی از محققان معتقدند که مصرف مکمل های کلاژن باعث کاهش وزن و افزایش متابولیسم می شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)