مشاوره حضور و استقرار کادر پزشکی مجرب ایرانی در مراکز درمانی عراق

0
(0)



رئیس جمعیت هلال احمر عراق و وزیر کار عراق با یکدیگر دیدار و درباره چگونگی استقرار کادر پزشکی هلال احمر ایران در عراق و هم افزایی دو کشور در ارائه خدمات درمانی به زائران تا اربعین حسینی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر عصر امروز در دیدار جاسم صابر احمد الاسدی وزیر کار عراق گفت: هلال احمر آمادگی دارد علاوه بر ارائه خدمات بهتر به زائران و کاهش نیاز مردم عراق به خارج از کشور و دریافت خدمات درمانی، نیروهای متخصص و واجد شرایط را مستقر کند.

رئیس هلال احمر عراق با اشاره به دیدار با وزیر بهداشت عراق گفت: هلال احمر ایران ارتباط خوبی با هلال احمر عراق دارد و همکاری خوبی بین این دو جمعیت ایجاد شده است.

کولیوند به لزوم صدور مجوز به پزشکان و پرستاران هلال احمر عراق اشاره کرد و افزود: پزشکان و سایر اعضای داوطلب حرفه پزشکی می توانند کادر درمانی عراق را زیر نظر هلال احمر آموزش دهند.

حضور 4 هزار پزشک هلال احمر در اربعین حسینی سال 1402

رئیس جمعیت هلال حمر افزود: در ایام اربعین حسینی امسال 4000 پزشک، 80 دستگاه آمبولانس و 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس برای خدمت رسانی به زائران به عراق اعزام می شوند.

کولیوند با بیان اینکه هلال احمر ایران در تمام ایام محرم و صفر در عراق حضور دارد، تاکید کرد: خدمات هلال احمر در ایام اربعین حسینی پررنگ تر خواهد بود تا جایی که در ایام اربعین بیش از 150 واحد سیار دندانپزشکی در مسیر نجف تا کربلا مستقر خواهند شد. بنابراین هم افزایی هلال احمر ایران و عراق خدمت بزرگی برای زائران است.

عراق از حضور و استقرار کادر پزشکی هلال احمر ایران در این کشور استقبال می کند

در ادامه این نشست جاسم صابر احمد الاسدی وزیر کار عراق نیز گفت: جمعیت هلال احمر ایران یکی از مهم ترین و بزرگ ترین جمعیت های منطقه است. در هر حادثه ای که در کشورهای منطقه رخ می دهد، شاهد حضور هلال احمر ایران هستیم. پزشکان و پرسنل پزشکی ایرانی مایل به کار در عراق می توانند برای انجام روند حضور خود در عراق برای کار داوطلبانه با ما درخواست دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی ادامه داد: حضور کادر پزشکی ایرانی در شهر نجف که محل تجمع زائران است کمک زیادی به عراق خواهد کرد. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در محل های پیاده روی اربعین حسینی حضور دارد و امیدواریم این جمعیت مراکز درمانی خود را در عراق توسعه دهد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)