قانون جامع سابقه بازنشستگی اجباری پرستاران تصویب شود

0
(0)



رئیس دیوان عدالت اداری در نامه ای به رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی شورای اسلامی خواستار ایجاد قانون جامع و یکسانی در خصوص سوابق مورد نیاز برای بازنشستگی پرستاران شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت الاسلام حکمت علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری، وجود قوانین متعدد در خصوص تجربه لازم برای بازنشستگی پرستاران در موسسات مختلف را یکی از موارد تبعیض موضوع بند 9 اصل سوم قانون اساسی و موارد تکرار در دیوان عدالت اداری به دلیل تعدد منابع و قوانین منجر به صدور رای تعدد می شود لذا طی نامه ای به رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی شورای اسلامی خواستار چارچوب قانونی جامع و یکسان در این زمینه شد.

در ادامه این نامه؛ شغل پرستاری یکی از مشاغل سخت و زیان آور است و به استناد تبصره 3 ماده 1 قانون بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، معلولان و شاغلان در مشاغل سخت و زیان آور، در حداقل 20 سال سابقه خدمت برای آنان در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه پرستاران در بیمارستان های مختلف از جمله دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان تامین اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی و بخش خصوصی مشغول به کار هستند، نظام های حقوقی متفاوتی بر بازنشستگی آنان حاکم است و وجود دارد. قوانین بسیاری در خصوص مدت خدمت پرستاری خواهران بازنشسته منجر به ابهامات و شکایات زیادی در دیوان عدالت اداری شد.

در ادامه این نامه با عنایت به وضعیت مذکور که با اصول حکمرانی خوب و حقوق شهروندی همخوانی ندارد، پیشنهاد می شود کلیه گروه های پرستاری و قوانین حاکم بر بازنشستگی آنان شناسایی و تبعیض ناعادلانه رفع شود. و در نهایت کاهش پرونده ها در دیوان عدالت اداری برای جلب رضایت عمومی پرستاران باید قانون جامع و یکسانی در این راستا تصویب شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)