روح الله رستمی در منطقه مختلط فریاد می زند: طلاهایم را ناعادلانه گرفتند

0
(0)


روحلا رستمی دارنده مدال نقره وزنه برداری بازی های پاراآسیایی هانگژو به قضاوت داوران دسته 80 کیلوگرم مردان اعتراض کرد.

به گزارش ایسنا، رستمی موفق شد با مهار وزنه 237 کیلوگرمی در رقابتی نزدیک با حریف چینی در رده منهای 80 کیلوگرم مردان، گردنبند نقره را از آن خود کند. وی در پایان حرکت سوم با مهار وزنه 237 کیلوگرمی به مقام قهرمانی دست یافت اما «شیائوفی گو» از چین که با بالا بردن وزنه 236 کیلوگرمی عملا به مدال نقره دست یافت، در حرکت چهارم که به نظر می رسد اخیراً به مدال نقره رسیده است. قانون، وزنه 238 کیلوگرمی را برای یک شوت درخواست کرد.رستمی نیز در حرکت چهارم وزنه 242 را انتخاب کرد که موفق نشد.

مدال برنز این دسته به رسول محسن از عراق با 235 کیلوگرم رسید.

رستمی در این خصوص گفت: همه دیدند چه اتفاقی افتاد و من نمی دانم چه بگویم، تا به حال در چنین مسابقه بی معنی شرکت نکرده ام، نمی دانم این قوانین من از کجا می آید، اگر می دانستم می خواهند انتخاب وزن 238 کیلوگرم با انتخاب وزن 239 کیلوگرم، من این کار را انجام می دهم.

وی افزود: حرکت سوم آخرین حرکت بود و کارگردان اعلام کرد که من قهرمان بودم و تمام شد. من می خواستم رکورد جهانی را 242 کیلوگرم ارتقا دهم زیرا 241 کیلوگرم بودم.

رستمی ادامه داد: برخی از این بی عدالتی ها مردم را از کنار گذاشتن وزنه برداری منصرف می کند. آنها با پنبه می روند و باید در جایی ردیابی شوند. جا دارد از مربیانم آقای ملا حسینی و به خصوص حسین توکلی که من را از هیچ جا به اینجا رساندند تشکر کنم. در شرایط سختی در این مسابقات شرکت کردم اما امیدوارم مردم این مدال را از من بپذیرند.

در دوره قبلی این بازی ها که در جاکارتا برگزار شد، رستمی در دسته 72 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

در این رده شش وزنه بردار حضور داشتند. مهدیه محمدیان صبح امروز با کسب اولین مدال وزنه برداری بانوان تاریخ ساز شد.

وحید نوری: فینال سخت بود. من طلای گرانبها دارم

دارنده مدال طلای پاراجودو گفت: با کمک مربیان مسابقه را کنترل کردم و موفق به کسب مدال ارزشمند طلا شدم.

وحید نوری پس از کسب مدال طلای بازی های پاراآسیایی هانگجو گفت: فینال بازی سختی بود. من با این رقیب ازبک که صاحب سبک است، مسابقه نداده بودم. او در مسابقات جهانی برنز گرفت و من طلا گرفتم، اما چون با هم مسابقه نداده بودیم کار سختی بود. با کمک مربیان مسابقه را کنترل کردم و موفق به کسب مدال ارزشمند طلا شدم.

وی درباره انتظارات از پارالمپیک پاریس گفت: امسال تحت فشار بودیم زیرا بین بازی های جهانی و این بازی ها 2 ماه فاصله بود. مربیان در آن فاصله نتوانستند با هم کار کنند و تنش بالا بود. این که آنها توانستند تیم را برای حضور در هانگژو آماده کنند و ما اعتبار خود را حفظ کنیم برای ما بسیار ارزشمند بود. قول می دهم در پاریس عملکرد درخشان تری داشته باشیم و مطمئنا مدال طلا را کسب خواهیم کرد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)