۳۲۰میلیون هزینه دی سی پی فیلم‌ها/جشنواره از صاحبان آثار حمایت کرد

0
(0)

معاون جشنواره فیلم فجر به مهر گفت:عکس تزیینی جشنواره فیلم فجر

عزت الله علیزاده معاون اجرایی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه جشنواره هزینه تهیه نسخه دی سی پی فیلم های راه یافته به این رویداد هنری را تقبل کرده است، گفت: در دوره هایی که فیلم ها با نسخه ۳۵ ارایه می شد جشنواره در راستای حمایت از صاحبان آثار سه کپی برایشان تهیه و هزینه این کپی ها را تقبل می کرد و وقتی سیستم آنالوگ به دیجیتال تبدیل شد همان روند را ادامه دادیم و هزینه تهیه نسخه دی سی پی فیلم ها توسط جشنواره تامین می شود.

وی افزود: تقبل این هزینه توسط جشنواره به معنای حمایت از تهیه کننده فیلم ها است و نباید در این امر صرفه جویی می کردیم. با توجه به اینکه تمام این فیلم ها اولین بار در جشنواره اکران می شوند صاحبان آثار ممکن است پس از بازخوردها نسخه جشنواره را برای اکران عمومی اصلاح کنند که این برایشان هزینه ای دارد و برای حمایت از فیلمسازان، جشنواره از دوران گذشته وظیفه ای داشته و حالا هم بر اساس همان وظیفه عمل کرده است. پس اینکه بگوییم چرا جشنواره این هزینه را صرف می کند درست نیست و در صورتی می شد نسبت به این امر ایراد گرفت که ریخت و پاشی صورت گرفته بود.

علیزاده اظهار کرد: البته امیدوارم شرایط به گونه ای شود که صاحبان آثار خودشان بتوانند این هزینه ها را پرداخت کنند زیرا این مسیر تنها یک هزینه کوچک در پی دارد.

معاون اجرایی سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر در پایان بیان کرد: هزینه دی سی پی فیلم ها به طور کلی چیزی حدود ۳۲۰ میلیون تومان شده است. این توضیح را هم باید بدهم که ما برای کشیدن دی سی پی فیلم ها با یک استودیوی خاص قرارداد نمی بندیم بلکه هزینه دی سی پی هر فیلمی در هر استودیویی که مراحل پس از تولید را می گذارند، تامین می شود.

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)