گزارش دیدار جامعه ورزش با رئیس سازمان برنامه و بودجه

0
(0)



به گزارش ایسنا، باران چسمه رئیس فدراسیون کشتی و زرهان به عنوان اولین سخنران نشست جامعه ورزش با رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: امروز ورزش بدون شک یکی از تاثیرگذارترین مقوله های فرهنگی است. و این همان درجه اهمیت است که وقتی جامعه ورزش درخواست دیدار با رهبر انقلاب را داشتند در اسرع وقت با آن موافقت شد.

وی با اشاره به بودجه ورزش کشور خاطرنشان کرد: سبد مالی ورزش از ابتدا کم بوده و با همین بودجه اندک ورزشکارانی از سراسر دنیا در این رشته به رقابت می پردازند و پرچم الله را به اهتزاز در می آورند. الله.

رئیس فدراسیون کشتی زورخانه ای با اشاره به رقم 27 درصدی اختصاص یافته به ورزش، آن را ناکافی دانست و تاکید کرد: با توجه به بازی های المپیک پیش رو امیدواریم این حمایت ها در اختیار فدراسیون ها قرار گیرد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز در این نشست گفت: فرهنگ و ورزش دو بخشی هستند که نمی توان از اقتصاد جدا شد و ارتباط مستقیمی با هم دارند. شما باید برای موفقیت هزینه کنید. زمانی که چین در سال 2008 قهرمان المپیک شد، در چند رویداد دیگر نیز در همان سال قهرمان شد و این نشان دهنده تاثیر سرمایه گذاری در ورزش است.

وی ادامه داد: در بحث اصل 88 اگر بتوانیم یکسری اختیارات را به فدراسیون ها بدهیم می توانیم قهرمان سازی کنیم و باید کرسی ها به هیئت ها داده شود.

پس از آن سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: ورزش مقوله ای نیست که نتوان آن را نادیده گرفت و مشکلات آن را نادیده گرفت، نزدیک به 50 درصد از جمعیت کشور به ورزش مشغول هستند که یک چهارم این جمعیت درگیر ورزش هستند. در مسابقات قهرمانی، اما از نظر زیرساختی هنوز مسائلی داریم که باید برطرف شود.

همچنین هادی سای رئیس فدراسیون تکواندو در نشست جامعه ورزش با رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: چانه ورزش از سال های اخیر بسیار کوچک بوده و هر چقدر هم اضافه شود. به این عدد به عدد واقعی نمی رسد. در حال حاضر چهره های بزرگ ورزشی در راس رشته های ورزشی قرار دارند و به همین دلیل انتظارات از آنها برای سربلندی بالاست. هرجا زنان ما با حجاب اسلامی حضور یافتند و ارزش‌ها را حفظ کردند و توانستند مدال بگیرند، جایگاه ایران در رده‌بندی بهتر شد.

سرپرست فدراسیون تکواندو در ادامه به حمایت های مربیان بومی پرداخت که باعث کسب مدال های رنگارنگ برای کشورمان شد.

مهسا جاور ملی پوش قایقرانی نیز در این نشست گفت: بانوان ورزشکار کشور در مسابقات برون مرزی در تمامی رشته های ورزشی تلاش می کنند. تداوم افتخار آفرینی بانوان در گرو تامین تجهیزات ورزشی و حضور در مسابقات بین المللی است و برای تحقق این امر تامین و تخصیص اعتبارات کافی ضروری است. تعدادی از ورزشکاران باید سهمیه المپیک را کسب کنند، آنها باید در مسابقات مختلف شرکت کنند تا جواز حضور در بازی های المپیک 2024 را کسب کنند و ما باید حمایت لازم برای موفقیت را داشته باشیم.

همچنین سجاد گنجه ملی پوش تیم کاراته اظهار داشت: جوایزی که پس از کسب عنوان قهرمانی به ورزشکاران داده می شود نمی تواند همه دغدغه ورزشکاران را برطرف کند. حقوق، مسکن، شغل و جوایز مهم ترین دغدغه ورزشکاران است و امیدوارم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال نیز اظهار داشت: خلاصه ورزش کشور در این جلسه حضور داشتند و از وقتی که گذاشتند قدردان هستیم. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای داشتن ایران قدرتمند نیازمند ورزش قوی هستیم. ورزش های قوی هم یک سری دسته بندی می خواهد که می تواند به ما کمک کند و در بحث بودجه مشکلی نداشته باشیم. ورزشکاران ما از نظر مسکن و کار مشکل دارند و با نزدیک شدن به المپیک پاریس باید آمادگی لازم را برای موفقیت در بازی ها فراهم کنیم.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه همه کشورهای دنیا سرمایه گذاری ویژه ای در ورزش انجام می دهند افزود: امروزه بسیاری از صفحات روزنامه ها و برنامه های تلویزیونی مملو از فوتبال است و این نشان از اهمیت این رشته در جهان. یکی از مشکلات امروز ما در فوتبال بحث مجوز باشگاه های حرفه ای است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای همه باشگاه ها باید مجوز داشته باشیم که متاسفانه برخی از باشگاه های ما با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: تجهیز ورزشگاه آزادی از دیگر خواسته های ماست که باید جدی گرفته شود زیرا این ورزشگاه برای کشور مهم است.

در ادامه این نشست علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی خاطرنشان کرد: ارتش پنهان هر کشوری ورزشکاران آن کشور هستند و ورزش همیشه برای هر کشوری نماد قدرت بوده است. ورزشکاران ما در رویدادهای مهم به نمایندگی از مردم ایران برای پرچم کشور می جنگند و باید اهمیت این موضوع را بدانیم و قدر ورزشکاران را بدانیم. پرداخت مالیات مشکل جدی فدراسیون هاست و همین امر باعث شده تا قسمت زیادی از بودجه فدراسیون ها در پرداخت مالیات لحاظ شود که امیدوارم این مشکل حل شود.

وحید مرادی رئیس فدراسیون والیبال نیز در نشست جامعه ورزش با رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: این ورزش هنوز نتوانسته به اندازه نیاز خود بودجه دریافت کند. در حال حاضر کشورهای جهان بیشترین سرمایه گذاری را در رده ورزش دارند، زیرا با ورزش است که پرچم کشورها در رویدادهای بزرگ برافراشته و دیده می شود. ورزشکاران ما دغدغه مسکن و کار ندارند و باید در آرامش به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)