استقلال و پرسپولیس خریدار دارند/ تاریخ عرضه سهام 26 آذرماه است

0
(0)


پس از انتشار اخباری مبنی بر عرضه سهام دو شرکت «فرهنگ ورزش استقلال ایران» و «فرهنگ ورزش پرسپولیس» مبنی بر انصراف از عرضه به دلیل عدم وجود متقاضی، سازمان خصوصی سازی به منظور تنویر افکار عمومی و تبیین ابعاد موضوع، توضیحات زیر را در اختیار عموم مردم، رسانه ها و علاقه مندان قرار می دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان خصوصی سازی، سازمان خصوصی سازی با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان اقدامات نهایی خود را در خصوص واگذاری سهام این دو باشگاه انجام داده و بر اساس توافقنامه واگذاری، 51 مورد را پیشنهاد داده است. درصد از سهام این دو شرکت. بر اساس اطلاعیه عرضه سهام منتشر شده از سوی شرکت فرابورس ایران، تاریخ عرضه 1402/10/12 تعیین شد که بر اساس مقررات ارزی، متقاضیان باید ابتدا درخواست خرید سهام را به شرکت ارزی ارائه می کردند و در صورت تمایل، تقاضای خرید سهام را به شرکت ارزی ارائه می کردند. ثانیاً با توجه به آیین نامه مذکور در «دستورالعمل اجرای شیوه نامه انتخاب مشتریان راهبردی و تأیید و نظارت بر صلاحیت های مدیریتی در حین نقل و انتقالات»، درخواست تأیید صلاحیت تخصصی و مدارک مربوطه نیز به اداره کل ارائه شد. « حراست » سازمان خصوصی سازی. آخرین مهلت ارسال هر دو درخواست روز یکشنبه مورخ 03/10/1402 تعیین شد.

بر اساس اطلاعات دریافتی، اگرچه درخواست خرید به فرابورس ارسال شده است، اما درخواست خرید پس از مهلت مقرر در آگهی عرضه به سازمان خصوصی سازی ارسال شده است، بنابراین پذیرش آن خلاف ضوابط و با توجه به حساسیت این سازمان است. پذیرش هر درخواستی پس از پایان مهلت عملاً غیرممکن بود.

با توجه به محتوای دستورالعمل بررسی صلاحیت ها و مفاد آگهی پیشنهاد، تنها افرادی مجاز به حضور در روز عرضه 21 آذر بودند که پس از تایید صلاحیت توسط کارگروه یک سازمان خصوصی سازی به سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی شدند. لذا به دلیل عدم پذیرش درخواست ها کارگروه تشکیل نشده و هیچ فردی نمی تواند وارد OTS شود. در نتیجه پیشنهاد 12.10.1402 رد شد.

با توجه به اتفاقات فوق و اراده جدی این سازمان برای واگذاری سهام دو باشگاه، ضمن هماهنگی با شرکت بورس ایران در خصوص نحوه عرضه مجدد سهام، گزارش موضوع در اولین جلسه کمیته واگذاری ارائه شد. ( مورخ 10/04/1402 ) و این کمیته با عرضه مجدد سهام شرکتهای مذکور به قیمت و شرایط قبلی موافقت کرد.

در همین راستا آگهی مذکور در روزنامه های کیهان و وطن مورخ 06/10/1402 به چاپ رسید. پس از آن آگهی عرضه نیز توسط شرکت فرابورس ایران منتشر شد که طی آن روز سه شنبه 26.10.1402 به عنوان تاریخ عرضه و آخرین مهلت ارسال درخواست خرید و درخواست بررسی صلاحیت در روز یکشنبه 17.10 تعیین شد. /1402.

سازمان خصوصی سازی امیدوار است با توجه به شرایط در نظر گرفته شده برای واگذاری این دو شرکت و انواع مشوق ها و تخفیف های ذکر شده در اطلاعیه، عرضه سهام مورد استقبال فعالان اقتصادی قرار گرفته و واگذاری محقق شود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)