لغو ویزای چند کشور برای ایرانی‌ها

0
(0)

هیئت وزیران در 31 آذر 1402 به طور یکجانبه ویزای توریستی ایران را برای اتباع 33 کشور لغو کرد. بر این اساس اتباع کشورهای عربستان سعودی، قطر، امارات، بحرین، کویت، لبنان، روسیه، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، تونس، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج و برونئی برزیل، مکزیک، پرو، ونزوئلا، کوبا، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس و هند می توانند هر 6 ماه یک بار به مدت 15 روز به ایران سفر کنند. اما این اقدام با این سوال همراه شد که آیا این امکان فقط برای اتباع این کشورها فراهم است و آیا اتباع ایرانی نیز می توانند بدون روادید به این کشورها سفر کنند و چه تلاش ها و اقداماتی برای تحقق ویزا انجام خواهد شد. سفر رایگان در تعداد بیشتر از بین کشورها، اگرچه این شاخص ممکن است در ارتقای جایگاه گذرنامه ایران موثر باشد، آیا این کار انجام شده است؟

عزت الله ضرغامی – وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر با برخی کشورها به صورت دوجانبه در حال لغو روادید هستیم. در میان 33 کشوری که اخیراً روادید با آنها را یک طرفه لغو کرده ایم، روادید اتباع ایرانی برخی از آنها در شرف لغو شدن است. این امر به صورت دوجانبه با برخی از این کشورها اتفاق افتاد که در فاصله کوتاهی انجام شد.

او اضافه کرد: وزارت امور خارجه اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده و در این مدت کوتاه با 33 کشور به صورت یکجانبه لغو روادید کرده ایم و چندین کشور نیز به صورت دوجانبه لغو روادید کرده اند. اسامی این کشورها به زودی اعلام خواهد شد. در این راستا پروتکل وزارت امور خارجه باید نهایی شود.

ضرغامی تاکید کرد: برای تقویت گردشگری کاری به روابط دیپلماتیک خاص نداریم، می خواهیم درها را باز کنیم، حساسیت ها را برداریم و بگوییم هرکس می خواهد وارد ایران شود، حاضریم از او استقبال کنیم و این برای ایران هراسی و ایران هراسی زیاد است. ضدتبلیغ مهم است تعهد ما مبتنی بر ارائه ایران به منظور گردشگری است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)