گزارش ایسنا از هشتمین روز بررسی بودجه ۹۷

0
(0)
بودجه 97

افزایش بهای آب، برق و گاز مشروط به تصویب هیئت وزیران، تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام از محل بودجه عمومی، تصویب شرط معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز، محاسبه مالیات بر درآمد کارکنان تامین اجتماعی به نرخ ۱۰ درصد و… مهمترین مصوبات امروز نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۷ است.

به گزارش ایسنا، هشتمین روز بررسی بودجه در مجلس به ریاست علی لاریجانی و با حضور نمایندگان برگزار شد و ادامه بررسی بودجه ۹۷ در بخش درآمدی در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس قرار گرفت.

اعتبار طرح‌های نیمه تمام از محل بودجه عمومی تامین می‌شود

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز در مصوبه‌ای مقرر کردند اعتبار پیش‌بینی شده برای طرح‌های نیمه تمام یا جدید که انتفاعی بوده از محل بودجه عمومی پرداخت شود.

دستگاه‌های اجرایی می‌توانند مازاد درآمدهای اختصاصی خود را هزینه کنند

همچنین نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی بند «ج» تبصره ۲۰ در مصوبه‌ای دیگر مقرر کردند: دستگاه‌های اجرایی می توانند مازاد درآمدهای خود را هزینه کنند و آن مازاد درآمدهای اختصاصی دستگاه‌های اجرائی در سقف رقم پیش‌بینی‌ شده در ردیف ۱۰۲۵۰۰-۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ توسط همان دستگاه قابل هزینه است.

مالیات بر درآمد کارکنان تامین اجتماعی به نرخ ۱۰ درصد محاسبه می‌شود

در هشتمین روز بررسی لایحه بودجه در مجلس نمایندگان در مصوبه‌ای مقرر کردند مالیات بر درآمد کارکنان تامین اجتماعی همانند مستخدمین رسمی دولت به نرخ ۱۰ درصد محاسبه و دریافت شود.

شرط معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز تصویب شد

مجلس شورای اسلامی شرط معافیت مدارس دولتی از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز را مشخص و مصوب کرد: در سال ۱۳۹۷ کلیه مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش که سقف الگوی مصرف را رعایت کنند، از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز معاف هستند.

افزایش بهای آب، برق و گاز مشروط به تصویب هیئت وزیران شد

همچنین در ادامه این جلسه نمایندگان افزایش قیمت آب برق و گاز را از اختیار شرکت‌های مذکور خارج و تصمیم‌گیری درباره آن را منوط به تصویب هیئت وزیران کردند. از ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه ۱۲۴ رای موافق، ۳۵ رای مخالف و ۹ رای ممتنع به مصوبه فوق داده شد.

این گزارش در حال تکمیل است…

لینک کوتاهلینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)