کووید-19 همچنان یک تهدید است

0
(0)



ایسنا/ خراسان رضوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که کووید-19 همچنان یک تهدید باقی می‌ماند زیرا گونه‌ای از ویروس همچنان در سراسر جهان گسترش می‌یابد.

به گزارش ژاپن تودی، ماریا ون کرخوف، کارشناس سازمان بهداشت جهانی گفت: در حال حاضر ویروس SARS-CoV-2 در همه کشورها در حال پخش است و همچنان یک تهدید است.

وی هشدار داد که باید هوشیار باشیم زیرا ویروس در گردش، تکامل و تغییر است.

ون کرخوف رهبر فنی سازمان بهداشت جهانی در طول همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2019 بود و اکنون مدیر موقت آمادگی و پیشگیری از همه‌گیری سازمان ملل است.

در حال حاضر سه سویه نگران کننده (XBB.1.5، XXB.1.16 و EG.5) و 6 سویه تحت کنترل با سطح نگرانی کمتر وجود دارد. یکی از این 6 سویه، BA.2.86، سویه جالبی است.

ون کرخوف افزود: ما تغییری در شدت آن در مقایسه با سایر زیرسویه های مختلف نمی بینیم، اما شاهد افزایش آهسته و پیوسته در تشخیص آن در سراسر جهان هستیم و طبقه بندی جدید باید به بهبود نظارت و تحقیقات کمک کند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین ارزیابی خطر جدیدی را برای سویه EG.5 منتشر کرد که تقریباً نیمی از توالی‌های مشترک جهانی را تشکیل می‌دهد، اگرچه تغییری در شدت نیز ثبت نشد.

همه‌گیری کووید-19 میلیون‌ها نفر را کشته و باعث ویرانی اقتصادی و اجتماعی شده است.

سازمان جهانی بهداشت در 30 ژانویه 2020 یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را با نگرانی بین المللی اعلام کرد که بالاترین سطح هشدار بود و در نهایت در 5 می سال جاری آن را لغو کرد.

علاوه بر عفونت و بیماری حاد، این سازمان همچنین نگران اثرات دراز مدت این ویروس است که به عنوان شرایط طولانی مدت کووید یا پس از کووید شناخته می شود.

ون کرخوف خاطرنشان کرد: ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد واکسیناسیون با واکسن‌های کووید-19 خطر ابتلا به بیماری پس از کووید را کاهش می‌دهد و 13.5 میلیارد واکسن کووید-19 در سراسر جهان تجویز شده است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است افراد به طور همزمان به SARS-CoV-2 و آنفولانزا مبتلا شوند، از مردم نیمکره شمالی خواست تا با نزدیک شدن به فصل زمستان علیه هر دو ویروس واکسینه شوند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)