کلیات مجددا رد شود زمان را از دست می‌دهیم

0
(0)

کلیات مجددا رد شود زمان را از دست می‌دهیمخبرگزاری فارس: کلیات مجددا رد شود زمان را از دست می‌دهیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر کلیات مجددا رد شود با جمیع مسائل ما زمان را از دست می‌دهیم در حالی که می‌توانیم با تصویب کلیات در جزییات پیشنهادات سنجیده نمایندگان مجلس را دولت پشتیبانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس در دفاع از لایحه بودجه سال 1397 گفت: چند اصلاح در کمیسیون تلفیق صورت گرفت که این اقدامات در راستای تامین نظر دولت قابل دفاع است. یکی از آن موارد موافقت می‌شود با اصلاح ردیف درآمدی و هزینه‌ای تبصره 14 برای یارانه‌ها.

نوبخت خاطرنشان کرد: بسیار تصمیم شایسته و پخته‌ای بود به شکلی که مجریان آن از ابتدای سال 1397 مشکلی برای پرداخت یارانه‌ها به خانوارهای نیازمند نخواهند داشت، مکانیزم به طوری طراحی شده است که ما می‌توانیم منویات مجلس را در ارتباط با پرداخت یارانه خانوارها و صرفه‌جویی برای خانوارهای پردرآمد به نحوی که مورد نظر شما است اجرا کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: از این جهت این را یک گام رو به جلو می‌دانیم نکته دیگری که در کمیسیون تلفیق عنوان شد راجع به تبصره 5 بود و تقلیل میزان اوراق مشارکت و اوراق مالی در سال 1397 است که من باید قدردانی کنم از اینکه کمیسیون محترم سقف اوراق را به همان حدی که در لایحه دولت بود برگرداندند. برخی دوستان نگران بودند که این کاهش سقف باعث شود نتوانیم طرح‌های عمرانی را انجام دهیم اما حضور همه شما عرض می‌کنم آنچه که مورد نظر دولت است مربوط به بند «ب» است که خوشبختانه کمیسیون تلفیق آن را تغییری نداد و بقیه تغیرات نیز در راستای نظر دولت بود.

نوبخت اضافه کرد: یکی دو مورد بود که ما فکر می‌کردیم که اگر کمیسیون تلفیق در آن رابطه هم عمل کند با پشتیبانی دولت مواجه خواهد شد موضوع افزایش حقوق متعارفی است که برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با توجه به سقف در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: پیشنهاداتی از سوی نمایندگان محترم برای برگرداندن به همان شکلی که الان وجود دارد شده است. خواهشمندم آن را مطرح کنید و دولت هم قویا از آن دفاع خواهد کرد.

نوبخت تصریح کرد: نکته‌ای دیگر درمورد نوعی همسان‌سازی یا متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بود. دولت در لایحه بودجه مثل سال قبل در این موضوع هزار میلیارد پیش‌بینی کرده بود انتظار داشتیم که مجلس محترم هم مثل سال جاری آن را افزایش بدهد که البته کمیسیون تلفیق زحمت کشید هزار میلیارد تومان افزایش داد. پیشنهاداتی هست که با همین سقف آن را به رقم سال جاری که 3400 میلیارد تومان است برسانیم. باخبرم که رئیس محترم مجلس در این رابطه علاقمند هستند که این ترمیم از سوی مجلس صورت گیرد.

وی در مورد بازنشستگان صنعت فولاد نیز خاطرنشان کرد: پیش‌بینی کردیم که در موقع مقرر حقوق‌شان را بگیرند و مشکلی برایشان پیش‌ نیاید هر آنچه که نظر نمایندگان درمورد جزئیات لایحه باشد بعد از تصویب کلیات قابل طرح است. شما به فراست التفات دارید که اگر کلیات مجددا رد شود با جمیع مسائل ما زمان را از دست می‌دهیم در حالی که می‌توانیم با تصویب کلیات در جزییات پیشنهادات سنجیده نمایندگان مجلس را دولت پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/

لینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)