نتایج ارزیابی‌های اضافی واکسن «پس از واکسن»/ اثربخشی قابل‌توجه به عنوان دوز تقویت‌کننده

0
(0)



مدیر گروه تحقیقات بالینی، اپیدمیولوژی و آمار زیستی انستیتو پاستور ایران ضمن تشریح نتایج ارزیابی‌های تکمیلی واکسن پاستکوکوس، گفت: اثربخشی واکسن‌های کووید 19 تولید مشترک انستیتو پاستور ایران. و موسسه Finlay کوبا به عنوان دوز تقویت کننده، برای تحریک سیستم ایمنی به روشی معنی دار، بالاتر است. این یکی از دوزهای یادآوری مانند Sinopharm و AstraZeneca است.

دکتر آمیتیس رمضانی در گفت وگو با ایسنا. وی با تاکید بر اینکه انستیتو پاستور در ایران بیش از 100 سال است که نقش ماندگاری در کنترل بیماری های عفونی از جمله هاری، طاعون، وبا، سل، نارسایی، مالاریا و هپاتیت در کشور داشته است، گفت: با شروع کووید -19 اپیدمی بیماری، متخصصان و کارشناسان این موسسه با انجام تحقیقات مستمر نقش مهمی در شناسایی و کنترل این بیماری ایفا کرده است. این فعالیت ها شامل راه اندازی آزمایش های تشخیص مولکولی ویروس کرونا، مطالعات پیش بالینی و بالینی واکسن پاستوکوکی و تولید این واکسن و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران است.

وی افزود: تحقیقات در زمینه طراحی و تولید واکسن بیماری کووید 19 در این موسسه به صورت گسترده انجام شده و مطالعات تکمیلی نیز در حال انجام است. تیم های ایرانی و کوبایی تاکنون 18 مقاله تحقیقاتی در مورد مراحل مختلف توسعه و آزمایشات بالینی واکسن سوبرانا (استوکوکال) منتشر کرده اند.

فواید واکسن پاستوروکوک

این فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه واکسن سوبرانا 2 و سوبرانا پلاس در موسسه فینلی کوبا تولید و تولید شده است، تصریح کرد: این واکسن ها با نام های پاستوروکوکوس و پاستوروکوک پلاس در انستیتو پاستور ایران پس از یک فناوری موفق تولید می شود. انتقال. این واکسن برای تزریق در ایران، کوبا، بلاروس، مکزیک، نیکاراگوئه و ونزوئلا تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه سوبرانا (Pastekovac) یک واکسن پروتئین نوترکیب است، تصریح کرد: با شروع همه گیری کووید-19، کشور با چالش تهیه واکسن مواجه شد که مزیت بالقوه این واکسن نسبتا سریع و مقرون به صرفه است. تولید و پایداری علاوه بر کارایی و ایمنی بالا در دمای 8-2 درجه سانتی گراد، مزیت رقابتی خوبی را برای این واکسن فراهم می کند. خوشبختانه بر اساس بررسی های انجام شده مجوز استفاده از این واکسن به عنوان دوز تقویت کننده برای تمامی واکسن های کشور صادر شده است و این واکسن علاوه بر بزرگسالان برای افراد 5 تا 18 ساله کشور قابل تزریق است.

اثربخشی بالای واکسن پاستوکوکی

عضو تیم علمی انستیتو پاستور در ایران ادامه داد: واکسن های سوبرانا 2 و سوبرانا پلاس در انستیتو فینلای کوبا تولید و تولید شد و پس از انتقال موفقیت آمیز فناوری با نام های Institute Pasteur و Institute Pasteur تولید شد. ایران واکسن های مذکور بر اساس زیرساخت پروتئینی و با مزیت فناوری واکسن مزدوج طراحی شده اند که از ایمنی زایی بالا و عوارض جانبی بسیار کمی نسبت به سایر واکسن ها برخوردار است.

وی افزود: از مزایای این واکسن ها می توان به تولید نسبتا سریع و اقتصادی و امکان نگهداری در دمای 2 تا 8 درجه سانتی گراد اشاره کرد. علاوه بر بزرگسالان، تزریق واکسن پاستوکوک در کودکان بالای پنج سال در کشور مجاز است.

وی با بیان اینکه مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن ها به منظور بررسی اثربخشی، ایمنی و ایمنی زایی در جمعیت 18 تا 80 ساله زیر نظر سازمان غذا و دارو بر روی جمعیتی حدود 24 هزار نفر در ایران انجام شد و بیان کرد: نتایج مطالعه فوق که در مجله JAMA Network Open منتشر شد، نشان داد که تزریق واکسن پاستوکوکی توانایی خوبی در پیشگیری از عفونت علامتی بیماری کووید-19 و همچنین اشکال شدید آن دارد. بیماری. با رژیم سه دوزی، اثربخشی واکسن برای پیشگیری از اشکال علامتی بیماری حدود 65 درصد و برای پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و اشکال شدید بیماری حدود 97 درصد است. که عدد بسیار قابل اعتماد و مناسبی است. در عین حال، ایمنی این واکسن در این مطالعه به اثبات رسیده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در ابتدای برنامه ملی واکسیناسیون، درصد قابل توجهی از مردم واکسن‌های مبتنی بر ویروس غیرفعال (مانند سینوفارم و بهارات) یا مبتنی بر آدنوویروس (استرازنکا) را دریافت کردند و تزریق واکسن‌های تقویتی در این کشور توصیه می‌شود. در ادامه همه گیری کرونا، انجام مطالعاتی برای بررسی ایمنی و ایمنی واکسن پاستوکوکی به عنوان دوز تقویت کننده در این افراد ضروری است. بر این اساس، ارزیابی ایمنی زایی و ایمنی واکسن پاستوکوکی پلاس به عنوان دوز تقویت کننده در افرادی که قبلاً دو دوز واکسن بهارات دریافت کرده بودند و همچنین افرادی که دو دوز واکسن آسترازنکا یا سینوفارم دریافت کرده بودند، انجام شد. پژوهشگران انستیتو پاستور ایران

وی به ارزیابی اثربخشی و بی خطر بودن دوز تقویت کننده اوریون به اضافه واکسن بر روی افراد ایمن شده با واکسن های غیرفعال اشاره کرد و گفت: در مطالعه ای که بر روی افرادی که دو دوز واکسن بهارات دریافت کرده بودند، مشخص شد که درصدی از آن افراد سه ماه پس از تزریق دوز دوم، هیچ آنتی بادی محافظی در برابر عفونت کووید-19 نداشتند.

رمضانی تاکید کرد: تزریق واکسن کووید 19 تولید انستیتو پاستور در ایران به افرادی که تیتر آنتی بادی کافی نداشتند یا خیلی زود آن را از دست دادند، باعث افزایش چشمگیر آنتی بادی های ضد اسپایک (پوشاننده ویروس) و همچنین خنثی سازی شد. آنتی بادی علیه این بیماری به بیماری کووید-19 تبدیل شد. این مطالعه نشان داد که واکسن پاستوکوکی پلاس به عنوان یک واکسن مبتنی بر پروتئین می‌تواند آنتی‌بادی‌های مؤثری را علیه SARS-CoV-2 در انسان‌هایی که با دو دوز واکسن غیرفعال واکسینه شده‌اند، القا کند.

وی افزود: با توجه به داده های به دست آمده در این مطالعه، قدرت بالایی در تقویت پاسخ های ایمنی هومورال از نظر آنتی بادی های خنثی کننده و آنتی بادی های ضد سنبله در دریافت کنندگان این واکسن مشاهده شد. نتایج این مطالعه نشان داد که درد و ضعف در محل تزریق شایع ترین عارضه جانبی پس از دریافت واکسن پاستوکوکی پلاس می باشد. در این مطالعات، اثربخشی دوز تقویت کننده واکسن های پاستوکوکی و پاستوکوکی پلاس نیز مشابه یکدیگر بوده و هیچ عارضه جانبی خاصی پس از تزریق آنها گزارش نشده است.

مدیر گروه تحقیقات بالینی، اپیدمیولوژی و آمار زیستی انستیتو پاستور ایران تاکید کرد: مطالعه دیگری افراد واکسینه شده با واکسن آسترازنکا و دریافت کنندگان واکسن سینوفارم را مورد بررسی قرار داد. این افراد بر اساس دریافت دوزهای مختلف تقویت کننده گروه بندی شدند که شامل دریافت کنندگان سه دوز آسترازنکا، دو دوز آسترازنکا و یک دوز پاستوکواک پلاس، سه دوز سینوفارم و دو دوز سینوفارم و یک دوز پاستوکواک پلاس بود.

وی هدف از این مطالعه را مقایسه دو استراتژی مختلف واکسیناسیون برای تعیین تفاوت دوز تقویت کننده از نوع متفاوت از نظر ایمنی و ایمنی با دوزهای مشابه واکسن عنوان کرد. به عنوان آنتی بادی های خنثی کننده در هر دو گروه (افرادی که AstraZeneca یا Sinopharm برای واکسیناسیون اولیه دریافت کردند). این افزایش در مقایسه با همان نوع دوز تقویت کننده قابل توجه بود و همچنین عوارض جانبی کمتری نسبت به واکسن AstraZeneca داشت.

وی افزود: مقایسه ایمنی زایی واکسن پاستوکوکی و پاستوکوکی پلاس به عنوان دوز تقویت کننده در انسان ایمن سازی شده با دو دوز واکسن سینوفارم نشان داد که قدرت تولید آنتی بادی های ضد سنبله و خنثی کننده بین دو گروه مشابه بوده و پایداری خوبی دارد. تا شش ماه پس از آنها نشان داده مهندس نتایج این مطالعه اخیرا در مجله معتبر Scientific Reports که یکی از مجلات زیر گروه Nature است منتشر شده است.

قابلیت خنثی سازی ویروس آمیکرون

این فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری ادامه داد: آنتی بادی های موجود در سرم افراد واکسینه شده با دو دوز واکسن سینوفارم، بهارات و آسترازنکا که دوز مشابه پاستوکوکال پلاس دریافت کرده بودند نیز از نظر توانایی در مبارزه با واریانت آمیکرون مورد بررسی قرار گرفت. در تمام آزمایش‌ها، افرادی که با دوز Pastekovac پلاس واکسینه شده بودند، توانایی بالایی در مبارزه با ویروس آمیکرون داشتند.

تداوم ایمنی ناشی از واکسن های پاستوکوکی

وی افزود: همچنین نتایج ارزیابی پایداری ایمنی به‌دست‌آمده توسط واکسن‌های ضد پاستوروکوک و پاستوروکوک پلاس در افرادی که 3 دوز از این واکسن‌ها را دریافت کرده بودند، نشان داد که شش ماه پس از تزریق نوبت سوم، پاسخ ایمنی قابل قبولی همچنان وجود داشت. همچنین در مقاله دیگری که توسط تیم تحقیقات بالینی و اپیدمیولوژی انستیتو پاستور در ایران منتشر شده و در مجله پاتوژن ها و بیماری ها منتشر شده است، عوارض طولانی مدت واکسن کووید-19 نشان داده شده است. در دریافت‌کنندگان طرح واکسن استاندارد و طرح‌های ترکیبی Sinopharm و AstraZeneca در یک دوره 18 ماهه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج مطالعه نشان می دهد که عوارض جانبی احتمالی ناشی از واکسن بسیار کم است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی انستیتو پاستور در ایران؛ این مطالعات نشان می‌دهد که اثربخشی واکسن‌های کووید-۱۹ که مشترکاً توسط انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلی کوبا به‌عنوان دوز تقویت‌کننده برای تحریک سیستم ایمنی تولید می‌شوند، به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از دوزهای تقویت‌کننده مانند سینوفارم و آسترازنکا است. مطالعات تکمیلی بر روی گیرندگان واکسن کووید-19 در انستیتو پاستور در ایران در حال انجام است. ارزیابی عوارض احتمالی واکسن های موسسه در درازمدت، شناسایی و بررسی اثربخشی و عوارض جانبی آن ها در افراد مبتلا به بیماری های همراه نیز در دستور کار قرار دارد تا محققان این موسسه گامی موثر در جمع آوری و جمع آوری مطمئن و قابل اعتماد بردارند. اطلاعات اطمینان بخش و همچنین تامین نیازهای جامعه

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)