انباشت تراشه در کره جنوبی به یک رکورد رسید

0
(0)



به گزارش ایسنا، داده های مرکز آمار کره جنوبی نشان داد که سهام نیمه هادی ها در ماه آوریل نسبت به سال گذشته 83 درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش از آوریل 2016 تاکنون بود و شاخص نظارت بر سهام به بالاترین سطح خود رسید. در همین حال، محموله های کارخانه های تولید تراشه نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد و تولید 20 درصد کاهش یافت.

در میان کاهش تقاضای جهانی برای محصولات فناوری، سازندگان گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی با مازاد موجودی مواجه هستند. فروش لپ تاپ های مک اپل در سه ماهه اول 40 درصد کاهش یافت که باعث کاهش شدید فروش در بازار رایانه های شخصی شد.

مدیران لنوو، سونی و کوالکام، بزرگ‌ترین تامین‌کننده پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند در جهان، اخیراً گفته‌اند که انتظار دارند موجودی‌ها در سه‌ماهه دوم بالا بماند و بازارها در اواخر سال جاری به حالت عادی بازگردند. اما بازیابی فروش گوشی های هوشمند ممکن است بیشتر طول بکشد.

فعالیت صنعت تراشه کره جنوبی یک شاخص مهم برای تقاضای جهانی لوازم الکترونیکی است، زیرا این کشور خانه سامسونگ الکترونیک و SK Hanix است که از بزرگترین شرکت های نیمه هادی جهان هستند. عمده ترین صادرات نیمه هادی کره جنوبی تراشه های حافظه است که در همه چیز از تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها و دوربین های دیجیتال گرفته تا خودروهای متصل و مراکز داده بزرگ استفاده می شود. چین بزرگترین بازار این تراشه ها است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تولید تراشه بخش مهمی از اقتصاد کره جنوبی است و حدود 13 درصد از کل صادرات این کشور در ماه آوریل را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)