موفقیت در حوزه بهداشت و درمان از جمله دستاوردهای انقلاب است

0
(0)



معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی حفظ، تحکیم و تعمیق شبکه پزشکی را باید در کانون توجه دانست و وضعیت کنونی و موفقیت های حوزه سلامت کشور را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی محققی وی در مراسم بزرگداشت «45 سال دستاوردهای نظام سلامت» که امروز (22 بهمن) در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، وضعیت پزشکی کشور اسفناک بود، اما توانستیم بر آن فائق آییم. آن دوران و جایگاه بسیار بالایی در حوزه بهداشت و درمان دارند.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی و موفقیت های حوزه سلامت کشور از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اما در مورد این دستاوردها زیاد صحبت نمی شود. تا زمانی که دستاوردهای ایران در سلامت و شفا ذکر نشود، دستاوردهای انقلاب اسلامی در هاله ای از بلاتکلیفی باقی خواهد ماند.

دبیر سابق دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان اینکه حوزه بهداشت و درمان کشور در دوران قبل از انقلاب با مشکلات زیادی مواجه بود، افزود: میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های واگیر در کشور بسیار بالا بود. می توان گفت ایران در وضعیت بهتری نسبت به برخی کشورهای فقیر آفریقایی قرار داشت.

این عضو فرهنگستان علوم پزشکی گفت: امام خمینی (ره) معتقد بودند انقلاب اسلامی انفجار نور است. ملاک بصیرت افزایی انقلاب اسلامی را می توان عدالت انقلاب اسلامی دانست که مهمترین مصداق عدالت در جمهوری اسلامی در حوزه سلامت است.

مدیرکل سابق نظارت و ارزشیابی معاونت آموزشی وزارت بهداشت افزود: تحولات بزرگی در پرتو آموزه های انقلاب اسلامی رخ داده است. تحول اخلاقی و معنوی نیروی انسانی و حضور یکپارچه نظام سلامت در کشور را می توان بخشی از این تحولات دانست.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه عدالت ساختاری در نظام سلامت را باید دومین معجزه انقلاب اسلامی دانست، گفت: بررسی تاریخ کشور نشان می دهد که عدالت ساختاری در نظام سلامت تنها در دوران وجود داشته است. انقلاب اسلامی بوده و در سایر دوره های تاریخی وجود نداشته است.

محققی ادامه داد: ایجاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را می توان عادلانه ترین تصمیم شورای اسلامی دانست. وزارت بهداشت در مقطعی مسئولیت توزیع آب آشامیدنی سالم در کشور را بر عهده گرفت، زیرا علت اصلی مرگ و میر در این مدت میزان دسترسی به آب سالم بود. سوال تشکیل وزارت بهداشت حکایت از عمق درک شورای اسلامی دارد.

این عضو فرهنگستان علوم پزشکی گفت: کادر پزشکی در دوران دفاع مقدس که از معجزات انقلاب اسلامی نیز به شمار می رود، حضور پررنگی داشتند.

وی در خاتمه گفت: باید برای ترویج اخلاق، معنویت و فرهنگ سلامت در جامعه تلاش کنیم، حفظ، تحکیم و تعمیق شبکه درمان باید در کانون توجه قرار گیرد. بحث کرامت شهدا از دیگر مواردی است که باید به آن پرداخته شود و این موضوع به عدالت سلامت مربوط می شود.
انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)