مقدم فر: مسئولان باید با تمام توان وارد عمل شوند و مشکلات مردم را حل کنند

0
(0)

به گزارش ایسنا، حمیدرضا مقدم فر خطیب پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: یکی از نکاتی که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باید به آن توجه کنیم این است که چه عواملی باعث شد انقلاب ما با وجود توطئه ها و حوادث مختلف به 45 سالگی برسد. .؟
وی ادامه داد: رهبری چند سال پیش فرمودند همه عواملی که باعث انقلاب شد همان عواملی است که باعث تداوم و بقای این انقلاب می شود. سه عامل رهبری، ملت و مکتب اسلام در ایجاد و بقای آن مؤثر بوده است. اما دو عامل دیگر نیز برای این سه فرض شده است.
مقدم فر خاطرنشان کرد: امروز در ادامه انقلاب اسلامی دشمن به این دو عامل رسیده و آنها را هدف قرار داده است. ایمان و امید نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب داشت. تکیه گاه پیروزی و پایداری انقلاب کدام ایمان بود؟ منظور از ایمان، نصرت الهی و معجزه خداوند متعال است. انقلابی با محوریت خدا و مردم، با دست خالی و فریاد الله اکبر و توکل مادام العمر بر خدا، سر تا پا رژیم مسلح را در سرزمین امیرالمومنین و علی بن موسی الرضا به پایان رساند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در انقلاب متوجه شدیم که اگر سرمایه های گرانبهای خود را خرج کنیم، خداوند هم ما را یاری و حمایت می کند. دوره های انقلاب اعم از قبل و بعد از پیروزی انقلاب، چه در دوران دفاع مقدس و چه در قیام ها و توطئه های کوچک و بزرگ چهار دهه اخیر. اعتقاد به شعارها و آرمان های اصلی انقلاب و از همه مهمتر به شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی. علیرغم همه توطئه های دشمنان، به فضل الهی در تمام سال های پس از انقلاب توانستیم به همه شعارها و آرمان های خود وفادار بمانیم. آمریکا، شوروی و ده ها کشور، دیوانه ای به نام صدام را به جان ایران انداختند، اما اگر توانستیم بر همه آنها غلبه کنیم، همه به خاطر ایمان و حمایت انقلاب بود.
مقدم فر ادامه داد: آنها می خواستند ایران مانند برخی کشورها نقش گاو دوش را بازی کند نه یک کشور مستقل و با هویت. در این چهار دهه نه امام و نه ولی فقیه اسیر این تفکر نشدند و انقلاب را پیش بردند و رویای کسانی را که حذف را در نظام ستمگر بین الملل دیدند، بی تعبیر کردند و ایران را از دست سازشکاران مصون نگه داشتند. نکته دوم ایمان به مردم است. جمهوری اسلامی در این چهار دهه صادقانه نشان داد که به مردم سالاری دینی پایبند است و برای مردم نقش دارد. او حق و وظیفه خود را بر برگزاری بیش از چهل انتخابات می داند. امروز نظام اسلامی و مردم در معرض آزمون دیگری است.
وی ادامه داد: باید باور کنیم که دشمنان ایران واقعی هستند. ما سال‌ها به توهم توطئه متهم شده‌ایم، اما چند سال اخیر نشان داده است که اینطور نیست. ما توطئه را با گوشت و پوست خود لمس کردیم و جان و خون پاکی را فدا کردیم تا آنها را خنثی کنیم و اجازه ندهیم توطئه ها صورت بگیرد. هنوز فراموش نکرده‌ایم که 8 سال کشور را در سراب خوش‌بینی برای دشمنان ایران معلق نگه داشتند و یک دستاورد کمتر از «هیچ» در کارنامه خود نگذاشتند و این درس به ملت ثابت شد که راه پیشروی ایران از طریق وابستگی به حاکمیت رژیم نیست، بلکه از طریق تقویت ایران است.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: محور جبهه مقاومت در یمن، لبنان، سوریه و عراق توسط خود مردم این کشورها اداره می شود و ایرانی ها در این کشورها محور نیستند. افزایش عمق راهبردی نظام و جبهه مقاومت خجسته است. تلاش رزمندگان مقاومت نقشی حیاتی و موثر در تضعیف رژیم کودک کش در اسرائیل و آمریکا داشته است.
وی یادآور شد: با وجود کاستی ها و ضعف ها، اجرای انقلاب اسلامی تاکنون مسیر درستی بوده است. ما از مشکلات معیشتی و اقتصادی رنج می بریم. این مشکل قطعا یکی از آسیب های ماست که البته ریشه در دشمنان و نفوذی های خیانتکار و البته کم کاری دارد. مردم گلایه های بجا دارند اما باید توجه داشت که در مقایسه با دستاوردهای انقلاب بسیار کم است. اما قدرت باید علیه مردم عمل کند و مشکلات را از مردم دور کند. نمی توانیم بگوییم مشکل نداریم. نفوذی ها، کم کاری، ناکارآمدی و دشمنان در این زمینه مقصر هستند، اما مسئولان توجه داشته باشند که دشمنان در صدد تخریب نقاط قوت این نظام هستند و اسیر تبلیغات بد آنها نشوند و مرزهای خود را با انقلاب ترسیم نکنند. .

مقدم فر ابراز امیدواری کرد: انشاالله مردم در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات اسفند ماه دشمن را به خاک بفرستند و شکست دیگری را به آنها تحمیل کنند.
به گفته وی دومین عاملی که دشمن هدف قرار می دهد عامل امید است.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: امیدوارم خدای این دهه همان خدای 21 بهمن 57 و 60 باشد و پیروزیش برای مردان میدان های انقلاب آماده باشد. به امید شکست طلسم دشمنی که امروز در غزه شاهد آن هستیم. امروز همان خدا در قلب رهبر فرزانه و فرزانه ماست و او یکی است، الهی. ما باید تلاش کنیم تا نخ انقلاب از دست ما به دست افراد نالایق و مستضعف بیفتد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتخابات اسفند 1402 گفت: یکی از دستاوردهای بهمن 1357 «حق انتخاب» مردم بود. دشمنان میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده اند تا مردم پای صندوق های رای نیایند. اسرائیل و آمریکا در رسانه های خود به فکر مردم ایران نیستند، از مردم می خواهند که به انتخابات نروند. طرد مردم از ارتجاع، دیکتاتوری و شورش های خیابانی در پای صندوق های رای نمایان می شود.
مقدم فر ادامه داد: میدان غزه نمایشگاه بزرگ حق و باطل است. مخالفان شرکت مردم در راهپیمایی توده ای در 22 باخمن و انتخابات مارس دوست ندارند مردم روی صحنه بیایند.
وی بیان کرد: املاک و افرادی که در جامعه موثر هستند باید بدانند که امروز با آزمون بزرگی روبرو هستند. به خاطر همین مشکل است که دشمن آنها را در اولویت قرار داده و به دنبال تزلزل و سکوت و تشکیک در خواص هستند. مشکلات اقتصادی و گرانی گوشت و مردم جای خود را دارد اما حضور مردم در پای صندوق های رای حق مردم است. دشمن این را نمی خواهد، اما اولویت دشمن این است که از طریق خواص به جامعه شک و تردید تزریق کند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان دوست دارند هسته های سخت و مدافعان نظام در اعتقادات خود منفعل و دچار تردید شوند. چرا ساکتی؟ خدایا دنیا تا این حد تو را پایین آورده است؟! 200-300 هزار ایرانی جان خود را برای انقلاب دادند، شما نمی خواهید این انقلاب را گرامی بدارید؟! به خودت شک نکن
وی گفت: امروز همه باید بدانند که این صحنه صحنه جهاد است. چرا؟ چون دشمن را پیش روی خود می بینیم. دشمن نمی خواهد 22 باخمن و انتخابات مارس پرشور باشد. جهاد به این معنا نیست که اسلحه به دست بگیریم. انتخابات پرشور باعث ایجاد قدرت و اقتدار ملی می شود. امنیت ملی را ایجاد می کند و این یعنی بازدارندگی و قطع شجاعت دشمن. خاصیت شتاب دهنده خود را از دست ندهید. همه دست به دست هم دهیم تا انتخابات را با شور و اشتیاق پشت سر بگذاریم.
مقدم فر یادآور شد: چرا امام فرمودند رای ندادن و شرکت نکردن در انتخابات از بزرگترین گناهان کبیره است؟ دلیل آن این است که عدم رای گیری با قدرت ملی تداخل دارد. ما مطمئن هستیم که هم شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و هم در انتخابات اسفند بسیار مردمی خواهد بود و قطعا دشمن را مستاصل می کند.
انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)