آمار جهانی کرونا؛ تعداد کل موارد ابتلا و مرگ و میر جدید طی یک روز گذشته

0
(0)



بر اساس آخرین به روز رسانی «جهان سنج» از آمار جهانی کرونا (کووید 19)، تعداد کل مبتلایان گزارش شده در کشورهای مختلف به 702 میلیون و 879 هزار و 693 نفر و فوت 6 میلیون و 980 هزار و 517 بیمار تایید شده است. .

به گزارش ایسنا، داده‌های جهانی Worldometer همچنین نشان می‌دهد که بیش از 673 میلیون پرونده پزشکی (99 درصد) از کل عفونت‌هایی که نتایج آنها مشخص شد، منجر به بهبودی بیمار (از جمله بیمارانی که در خانه یا بیمارستان‌ها درمان می‌شوند) شده است.

بر اساس آماری که دیروز در کشورهای مختلف ارائه شد، بیش از 9 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی و 115 مورد فوتی گزارش شده است.

آلمان با 98 مورد فوت و آمریکا با بیش از 5000 مورد جدید به ترتیب بیشترین تعداد مرگ و میر و مبتلایان به کرونا را طی شبانه روز گذشته گزارش کردند.

از 29 ژانویه 2020، پایگاه جهانی Worldometer شروع به ثبت آمار رسمی مربوط به کرونا کرد.

در میان 10 کشوری که در صدر جدول جهان سنج به عنوان مناطقی با بیشترین تعداد آلودگی قرار دارند، ایالات متحده با بیش از 110 میلیون مورد ابتلا و بیش از 1196 هزار نفر، همچنان رکورددار تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان است. فوت‌شدگان.

پس از ایالات متحده، دو کشور هند و فرانسه با بیش از 40 میلیون مبتلا به ترتیب در رتبه های دوم و سوم در مجموع تعداد مبتلایان قرار دارند.

همچنین در فهرست مرگ و میرهای ناشی از این بیماری، پس از آمریکا، برزیل با بیش از 700 هزار فوتی و هند با بیش از 500 هزار فوتی بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس، فرانسه در حال حاضر رکورددار آلودگی در قاره سبز (اروپا) است و روسیه با ثبت بیش از 402 هزار مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این قاره، بیشترین تعداد فوتی را در این قاره گزارش کرده است.

آخرین آمار کرونا در نقاط مختلف جهان بر اساس کشور و قاره، زمان و تقسیم بندی موضوعی در جدول جهانی جهان سنج به روز خواهد شد.

روز جمعه، 5 می 2023، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری جهانی کووید-19 را اعلام کرد. در ژانویه 2020، این سازمان شیوع ویروس کرونا را یک اورژانس بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی اعلام کرد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)