محورهای راهبردی توسعه طب ایرانی تبیین شد

0
(0)



مدیرکل خدمات پزشکی ایران به تشریح محورهای راهبردی الحاقی توسعه طب ایرانی و برنامه های این سرویس برای توسعه این دارو پرداخت.

به گزارش ایسنا، دکتر نفیسه حسینی یکتا در گردهمایی روسای دانشکده ها و گروه های طب ایرانی، داروسازی سنتی، تاریخ طب و اخلاق پزشکی و روسای گروه های طب سنتی با بیان اینکه تمامی برنامه هایی که در مطب داریم شامل سیاست ها و اقدامات است. وی در راستای توسعه منطقی طب ایرانی در سطح جامعه تصریح کرد: هدف نهایی این برنامه ها ادغام خدمات پزشکی ایران در نظام سلامت است که زمینه ساز دسترسی عادلانه و همه جانبه به خدمات پزشکی ایران خواهد بود.

مدیرکل دفتر طب مکمل و ایرانی با اشاره به ضرورت ساماندهی جدی ابعاد مختلف کاربرد طب ایرانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و نقش آن در توسعه طب ایرانی گفت: دفتر طب مکمل و ایرانی بر اساس نقشه جامع علمی و پژوهشی کشور با برنامه ریزی، پشتیبانی و نظارت بر امور پژوهشی، آموزشی و خدمات پزشکی در حوزه طب ایرانی، سعی در ارتقای جایگاه خود به عنوان یک روش دارد. بر اساس شواهد علمی و موثر در نظام سلامت.

وی افزود: در این راستا، تدوین «برنامه نقشه ماموریت‌محور نقشه کلی توسعه طب ایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با چشم‌انداز ۵ ساله» به عنوان نقشه جامع توسعه. طب ایرانی بر اساس شواهد در راستای اجرای بخش های مورد نظر به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در دانشکده های همکار واگذار شد.

حسینی یکتا با بیان اینکه خدمات پزشکی ایران و مکمل به عنوان متولی سیاست و برنامه ریزی طب ایرانی در کشور بر اهمیت بین المللی این دانش تاکید دارد، اظهار داشت: این خدمت برنامه های متنوعی برای توسعه بین المللی طب ایرانی در دستور کار دارد. ردیابی می شود.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و تکمیلی با بیان اینکه برنامه مدون و منظمی برای بازدید از دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مطالعه طب ایرانی داریم، تصریح کرد: این بازدیدها به منظور بررسی وضعیت طب ایرانی در سال جاری انجام می شود. دانشگاه ها و برنامه ای برای توسعه این دانش.

به گزارش وبدا، حسینی یکتا همچنین موضوعاتی از جمله مشاغل متخصصان ایرانی در طرح ادغام، ضرورت پژوهش در دانشگاه ها، حمایت مادی و معنوی این دفتر از برنامه های اعلام شده دانشگاه ها، مکاتبات و رایزنی های گسترده را مورد بحث و بررسی قرار داد. وی در راستای اجرای برنامه های کابینه در طب ایرانی و مکمل با سازمان ها و ارگان ها صحبت کرد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)