تنش آبی در 13 روستای مازندران/15 درصد آبهای سطحی استان متمرکز است

0
(0)



بهزاد بر زاده چهارشنبه 29 دی ماه در اولین رویداد جام رسانه امید مازندران که با سه رویکرد تبیین جهاد، خدمت جهادی و امیدآفرینی با همکاری بسیج رسانه و شهرک صنعتی مصطفی خمینی (ره) ساری برگزار شد. گفت: با وجود کمبود بودجه در مازندران، موفق شدیم با کمک کمیته برنامه ریزی، فرمانداری و سپاه کربلا شرکتی پیشرو در ارائه خدمات در کشور باشیم.

مدیرعامل آبفای مازندران با بیان اینکه این استان با 3 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت از 15 درصد آب های سطحی و 85 درصد از سفره های زیرزمینی استفاده می کند، گفت: آب سدهای شهید رجایی، صالحی مازندرانی و مجران از آب های سطحی یک سد تامین می شود. استانی که دارای 422 چشمه و 741 حلقه چاه است از منابع آبی استان محسوب می شود.

انتقال به مدیریت آب های سطحی

بر زاده با تاکید بر اینکه باید به سمت مدیریت آب های سطحی حرکت کنیم، تصریح کرد: میانگین جمع آوری آب های سطحی در کشور 53 درصد و در مازندران 15 درصد است و این عقب ماندگی بر استان ما حاکم است.

وی با اشاره به شرایط آبخوان در استان مازندران خاطرنشان کرد: مازندران برای میزبانی خوب نیازمند سازه های مناسب است اما با این سازه ها نمی تواند به جمعیت شناور 15 تا 20 میلیونی که وارد استان می شوند خدمات مناسبی ارائه دهد.

برارزاده افزود: از گلوگا تا رامسر با 66 بسته خدمات ارائه می دهیم.

وی با بیان اینکه مازندران از نظر خدماتی که ارائه می دهد کلانشهر ملی است، گفت: 967 هزار و 500 متر آب انبار مورد نیاز استان است اما در حال حاضر 583 هزار و 500 متر مکعب مخزن داریم و 384 هزار متر با کمبود مواجه هستیم. متر مکعب مخازن

این مسئول با اعلام اینکه برای جمعیت فعلی یک هزار و 389 لیتر در ثانیه کم آبی داریم، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم آب خلیج فارس را به مرکز کشور برسانیم، بر تنش آبی غلبه می کنیم.

تنش آبی در 13 روستای مازندران

برارزاده به تنش آبی در 13 روستای مازندران اشاره کرد و گفت: 19 مجتمع آبرسانی و 200 روستای مازندران با همکاری ستاد امام حسن مجتبی(ع) و سپاه کربلا در شهرستان های استان خدمات رسانی شد.

به گفته برارزاده، دغدغه خدمات رسانی به هزار و 350 روستای مازندران وجود دارد که در گام دوم محرومیت زدایی به 600 روستا آبرسانی شده است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)