قیمت نفت پیش از تصمیم فدرال رزرو کاهش یافت

0
(0)



به گزارش ایسنا، قیمت هر بشکه نفت برنت با ۹۷ سنت معادل ۱.۳ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۸۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 1.3 درصد کاهش به 69.24 دلار در هر بشکه رسید.

هر دو رقم به دنبال داده‌های ناامیدکننده اقتصادی چین در هفته گذشته بود که به نگرانی‌ها در مورد افزایش تقاضای سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان دامن زد و قیمت‌های بالاتر ناشی از تصمیم عربستان سعودی برای کاهش تولید روزانه یک میلیون بشکه‌ای در ماه ژوئیه را جبران کرد. کرد دومین افت هفتگی متوالی خود را ثبت کرد.

فرانسیسکو بلانچ، تحلیلگر بانک آمریکایی گلوبال ریسرچ، در یادداشتی نوشت: قیمت نفت بین دو عامل متضاد قرار گرفته است که شامل رشد پولی منفی و ذخایر نفتی کمتر در نیمه دوم سال 2023 است. در حال حاضر، عامل منفی خواهد شد. دست بالا و قیمت نفت تا زمانی که فدرال رزرو تزریق پول خود را کاهش ندهد، برای افزایش تلاش خواهند کرد. این بانک همچنان پیش بینی می کند قیمت نفت برنت در سال 2023 به حدود 80 دلار در هر بشکه برسد.

احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا باعث افزایش ارزش دلار شد و کالاهایی که بر اساس آن واحد پول هستند، مانند نفت، برای دارندگان ارزهای دیگر گران شد و قیمت ها کاهش یافت.

اکثر فعالان بازار انتظار دارند که فدرال رزرو در پایان نشست سیاست دو روزه خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.

ست کارپنتر، اقتصاددان بانک مورگان استنلی در یادداشتی نوشت: «ما همچنان انتظار فرود نرم در ایالات متحده را داریم، اما اگر رشد اقتصادی کند نشود، ممکن است سیاست پولی تطبیق‌پذیرتر شود و فشارهای مالی در سیستم بانکی خطرات را در مسیر نزولی نگه می‌دارد. “.

در سمت عرضه، در حالی که عربستان سعودی در سال گذشته چهار بار تولید نفت خود را کاهش داد، عرضه به روسیه ثابت ماند زیرا تحریم ها به گونه ای طراحی شده بودند که تأثیر کمتری بر تولید این کشور داشته باشند. صادرات نفت روسیه به چین و هند علی‌رغم اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا و مکانیسم سقف قیمتی G7 که در اوایل دسامبر اجرایی شد، افزایش یافت.

گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت نفت را به دلیل عرضه بالاتر از حد انتظار از روسیه و ایران کاهش داد و پیش بینی خود را برای عرضه از این دو تولیدکننده و ونزوئلا در سال 2024 به 800000 بشکه در روز افزایش داد. پیش‌بینی قیمت نفت این بانک در ماه دسامبر اکنون به 86 دلار در هر بشکه برای برنت رسیده است که کمتر از برآورد قبلی 95 دلار است. همچنین، پیش‌بینی قیمت متوسط ​​وست تگزاس 81 دلار است که کمتر از برآورد قبلی 89 دلار است.

در همین حال، منابع متعدد گفتند، آرامکو عربستان به حداقل پنج مشتری در شمال آسیا گفته است که آنها قرارداد کامل نفت خود را از ماه جولای دریافت خواهند کرد. سه منبع تجاری گفتند که برخی از پالایشگاه های دولتی چین در ماه جولای تقاضای نفت کمتری کردند و افزودند که حجم کل این پالایشگاه ها ممکن است حدود 10 میلیون بشکه کمتر از دریافتی آنها در ژوئن باشد.

به گزارش رویترز، آرامکو عربستان قیمت فروش رسمی خود را برای تمام نفت خام به مقصد آسیا برای بارگیری در ماه ژوئیه افزایش داد که به سود پالایشگاه لطمه زد و پالایشگاه ها را وادار کرد تا خوراک بیشتری از بازار واحد محموله خریداری کنند. با این حال، خرید نفت چین از عربستان سعودی در ماه ژوئیه احتمالاً مشابه سطح ژوئن خواهد بود زیرا سایر پالایشگاه های چینی درخواست نفت بیشتری برای ماه جولای کرده اند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)