فاطمه علیهاالسلام ریشه کمالات معصومین علیهم السلام است.

0
(0)

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی نماینده شورای اسلامی شهر در مجلس عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که با حضور جمعی از روحانیون و ائمه جماعات، اساتید حوزه علمیه و جمعی دیگر از اقشار برگزار شد. جمعی از مردم در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) در خیابان وحدت، اسلام در تهران برگزار شد، گفت: در عظمت حضرت زهرا(س) همین بس که امام عسکری(علیه السلام) فرمودند: ما حجت خدا بر مردانیم، ولی فاطمه حجت خدا بر ماست.» یعنی امامت و نبوت از مقام حضرت زهرا (سلام الله علیها) پایین تر است و این جایگاه بسیار خوبی است.

این عضو شورای اسلامی ادامه داد: ایشان امام هستند. اوم در لغت به معنای اصل و ریشه است و این مقام مادر فقط جسمانی نیست. فاطمه زهرا علیها السلام خاستگاه و ریشه کمالات همه معصومین علیهم السلام است.

آقا تهرانی افزود: فاطمه زهرا مادر واقعی همه انسان ها و حتی از مادر طبیعی به ما نزدیکتر است. زیرا در عبادت معصومین (علیه السلام) فرزندان فاطمه را مورد خطاب قرار می دهیم و خود فاطمه نیز از آنها بالاتر است. به آنها می گوییم: بابی آنته و امی، پدر و مادرم فدای شما باد. بنابراین انسان زمانی می تواند پدر و مادر خود را قربانی کند که آن شخص از پدر و مادرش به او نزدیکتر باشد و حق او از پدر و مادرش بیشتر باشد.

وی افزود: یکی از بزرگترین نعمت های الهی برای انسان که هم مسئول است و هم باید برای آن خوشحال بود و گریه کرد، نعمت وجود فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است که خداوند تبارک و تعالی این بانو را آفرید. مادر همه ما انسان باید بسیار سپاسگزار باشد. ما نمی توانیم این سوال را درک کنیم زیرا دانش ما از آنها محدود است.

در بخشی دیگر از این مراسم آیت الله حاج شیخ روح الله ایلقا – استاد خارج فقه – با بیان اینکه باید شخصیت حضرت زهرا(س) و سیره ایشان و پاسداری که این بزرگوار از حرمت امامت و ولایت می کند، بیان کرد: برای روشن شدن مطلب گفت: زهرا مرضیه علیهاالسلام از امام خود نه به عنوان همسر، بلکه برای حفظ حریم خصوصی همسرش به عنوان یک مادر محافظت کرد.

این استاد خارج فقه افزود: پیامبر اکرم (ص) مأمور شد که برای کوثری که به ایشان داده شده، قربانی کند، در کنار رودخانه شتری بسازد و نماز بخواند، پس از آن حضرت فرمود که قطعاً دشمنان شما اجداد و اجداد شما هستند. شما صاحب ریشه ها و فرزندان هستید و شما یک نسل هستید. به همین دلیل تاکید کرد که فرزندان فاطمه را فرزندان رسول خدا نامید.

تولیت و امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) فرمودند: تنها جایی که در قرآن کلمه کوتر برای حضرت فاطمه (سلام الله علیها) ذکر شده، سوره کوتر است. تنها جایی که از حضرت انا نام برده شده، سوره کوثر است. تمام خطاب های خداوند به پیامبر اکرم (ص) با عطی و یاطی و نعتی است یعنی می دهیم و بعد هم خواهیم داد اما در سوره کوثر خطاب می کند ما داده ایم.

آیت الله ایلکا در پایان بیان کرد: امام صادق (علیه السلام) فرمودند: عبادت و دعا و کلام بی نظیر فاطمه زهرا سلام الله علیها می تواند چراغی برای همه بشر باشد. حضرت ولی عصر (عج) به قاسم بن علا حمدانی نامه نوشت: قاسم، مادر ما فاطمه برای من الگوی کامل و نیکو از پروردگار عالم است. حضرت فاطمه علیهاالسلام به زنان و مردان آموخت که چگونه در محیط های اجتماعی، مذهبی و زندگی رفتار کنند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)