لیزر فیبر ساخته شده یک نوآوری است / انرژی اتمی در مرز علم و فناوری حرکت می کند

0
(0)



محمد اسلامی امروز چهارشنبه یکم آذرماه در مراسم افتتاحیه جایگزینی استفاده از لیزر فیبر موضعی به جای لیزر گازی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، گفت: لیزر فیبر ساخته شده نوآوری است که در همه رشته ها و صنایع.”

وی افزود: این پروژه یک طرح ابتکاری و جایگزین مناسبی برای تکمیل ظرفیت مورد نیاز جوش لیرزی بوده و امکان توسعه نیز وجود دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کشورهای خارجی به بهانه تحریم قطعات و ابزارهای کاربردی موسوم به ابزار دقیق را به ایران نمی فروشند و حتی با شرکت های ایرانی در زمینه نگهداری و تعمیر قطعات همکاری نمی کنند. وی گفت: نوآوری که سازمان انرژی اتمی انجام داده از نظر قیمت، ارقام یک دهم قیمت وارداتی کالای مشابه خارجی است. امروز در 150 مجتمع بزرگ صنعتی کشور ابزار دقیق هسته ای ایجاد کرده ایم که یکی از آنها شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.

این مسئول اضافه کرد: سازمان انرژی اتمی یک نهاد تجاری نیست، اما روحیه جهادی که در درون آن نهفته است باعث فعالیت های دانش بنیان و توان ساز مانند بومی سازی لیزرهای فیبر می شود. این پروژه هم اکنون در زنجیره خدمات قرار دارد و ظرفیتی را در کشور ایجاد کرده که قادر به تامین صادرات و ارز است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه فرصت های خوبی در حوزه فناوری به دست آمده است، گفت: سازمان انرژی اتمی در مرز علم و فناوری حرکت می کند و دریای بی پایانی از فرصت ها را برای ملت فراهم کرده است، به همین دلیل دشمنان. در زمینه انرژی هسته ای شروع شد، تحریم و شایعه سازی کردند و با دامن زدن به مسائل هسته ای سعی کردند القا کنند که ایران نیازی به فناوری هسته ای ندارد زیرا می دانند این فناوری چقدر راه را برای کشور باز می کند و فرصت ایجاد می کند. امروز سازمان انرژی اتمی به جایگاهی رسیده است که راه حل های مطمئنی برای مشکلات کشور ارائه و حمایت می کند.

وی گفت: با توجه به ظرفیت ایجاد شده در شرکت فولاد مبارکه در زمینه لیزر فیبر، از تکمیل این ظرفیت حمایت می کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در این مراسم گفت: استفاده از این پروژه باعث کاهش مدت زمان عیب یابی و توقف ناشی از گاز لیزر می شود.

یاسر طیب نیا به دیگر مزیت های این طرح اشاره کرد و افزود: تعیین متغیرهای جوش لیزری فیبر برای ضخامت های مختلف، کاهش وابستگی به فناوری خارجی، کاهش مصرف برق و افزایش ضریب اطمینان و پایداری تولید در چرخه تولید محصولات سرد از از دیگر مزایای این پروژه

به گزارش ایسنا، این پروژه در مدت 4 سال و با سرمایه گذاری 93 میلیارد ریال با همت مرکز علوم و فناوری لیزر ایران بومی سازی شده است. این پروژه از توان فنی و علمی متخصصان داخلی بهره می برد و 20 درصد تجهیزات به کار رفته در آن ساخت داخل است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)