عسگری: اجازه افزایش 40 درصدی قیمت خودرو تاسف بار است

0
(0)



به گزارش ایسنا، مهدی عسگری با انتقاد از افزایش مستمر قیمت خودرو، اظهار کرد: کمیسیون صنایع از ابتدای مجلس یازدهم پیگیر تحول و رقابتی شدن صنعت خودرو بوده و در این راستا قانون ساماندهی خودروسازی در دستور کار قرار گرفته است. صنعت خودرو برای ارتقای کیفیت و افزایش عرضه خودرو، واردات و واردات خودروهای فرسوده و نو تصویب شد، اما همچنان هر ماه خودروسازان برای افزایش قیمت از شورای رقابت درخواست مجوز می کنند.

نماینده کرج ادامه داد: با فشاری که دو خودروساز از طریق گرانی، کمبود عرضه، کاهش تولید وارد می‌کنند و اخیراً با افزایش آپشن‌ها و استانداردهای اجباری، مجوز افزایش قیمت را از سوی شورای رقابت دریافت کرده‌اند. استاندارد اجباری یکی از وظایف خودروسازان در سال های گذشته بود.

وی همچنین بدتر شدن جایگاه و تغییر کارکرد شورای رقابت به عنوان تنها نهاد رسیدگی کننده به دادرسی های ضدرقابتی را خطری برای این نهاد قدرتمند خواند و گفت: شورای رقابت با توجه به تغییرات در ظاهر و چند میلیون تومان خودرو، مجاز افزایش 40 درصدی خودروساز و 70 تا 180 میلیون تومان صادرات توسط خودروساز دیگری است، این موضوع جای تاسف و تاسف دارد زیرا روند تولید شش ماهه سال 1402 نسبت به سال گذشته رشد تولید 430 هزار خودرو را نشان می دهد اما افت 9 تا 18 درصدی عرضه را نشان می دهد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی گفت: با بیان اینکه اضافه شدن برخی گزینه های کم هزینه با پرداخت هزینه بیشتر در حق مشتریان ناعادلانه است، خطاب به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: چرا خودروسازان. باید بهانه اضافه کرد آیا باید از متقاضیان برای پسوند نام خودرو و نصب آپشن هزینه های گزافی دریافت کرد؟ در حالی که خودروسازان حتی اطلاعات جدیدی از مدل ها منتشر نکرده اند و به نظر می رسد خودروساز برای جبران هزینه های خود می خواهد محصولات قدیمی خود را رنگ آمیزی کند و به عنوان خودروهای جدید به بازار عرضه کند. اما چرا وزارت حراست به عنوان متولی صنعت، آنها را ملزم به توسعه محصول نمی کند؟ با این رویکرد باید به بهانه تغییر نام، استاندارد یا ارتقاء منتظر افزایش قیمت محصولات دیگر شرکت های خودروسازی باشیم.

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس گفت: در حالی که خودروسازان بزرگ دنیا با بحران های مختلفی در بازار تولید و فروش و اخیراً بحران انرژی مواجه هستند، خودروسازان داخلی ما دو سال جلوتر محصولات خود را فروخته اند و بدون رضایت مشتری، شما می فروشید. به قیمت فردا فروخته می شود و ضرر می کند.

عسگری افزود: راه حل خروج خودروسازان از زیان رفع تضاد منافع و تعیین نقش ساختار سهامداران و تعارض قطعه سازان و خودروسازان، افزایش بهره وری، کاهش هزینه های مازاد و ارتقای کیفیت است. از محصولات

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)