شبی برای صمد موحد

0
(0)

به گزارش ایسنا، مجله بخارا هفتصد و بیست و چهارمین شب خود را به نقد و بررسی کتاب «در گفتگوی بزرگان» (منطقه عرفانی تبریز) نوشته استاد زنده یاد دکتر صمد محد اختصاص داد که در کارنامه.

این مراسم از ساعت 17:00 روز شنبه 2 آذرماه با حضور محمدعلی محد و سخنرانی نصرالله پوجوادی، حسین معصومی همدانی، مریم مشرف، مسعود جعفری جزی و سعید کریمی در تالار فردوسی خانه ملت آغاز می شود. اندیشمندان بشردوستانه خیابان استاد نجات الهی (ویلا).چهارراه ورشو تالار فردوسی.

صمد موحد (دوم خرداد 1315 – 27 آبان 1402) نویسنده، پژوهشگر فلسفه و عرفان و مصحح آثار عرفانی و ادبی بود.

وی از شاگردان محمود خمان در دانش سرای بود و سال ها به عنوان استاد فلسفه و عرفان در دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه خوارزمی و سایر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به تدریس پرداخت.

از آثار مهم موحد می توان به کتاب های: «در گفتگوی بزرگان: حوزه عرفانی تبریز از ابراهیم جوینانی تا محمود شبستری»، «کی طریقت: احوال و اقوال و تحقیقات شیخ صفی الدین اردبیلی»، «دو» اشاره کرد. -عرافی چهره: سیری در توانائی ها و اعمال» محمود شبستری، «شیخ محمود شبستری: سراینده گلشن راز»، «منابع حکمت اشراک: نگاهی به منابع فکری شیخ اشراق شهاب الدین سهروردی» و تصحیح، توضیح و تجزیه و تحلیل آثاری مانند “Raselah der Manaqib al-Hhahadnagar” (نوشته شده توسط فرییدون احمد سپهسالار) ، “Fuss Al-Hakm” ، “مجموعه آثار شیخ محمود شابستری: گلشان راز ، سعداتنام ، هاک القین ، ماراته المققین و مربط العارفین، «تفحه العالم و تهل الطفاه» (نوشته میرعبداللطیف شوشتری) و چند کتاب دیگر.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)