قیمت شیرینی عید تغییر می کند؟

0
(0)



به گزارش ایسنا، علی بهرمند در نشست خبری که به مناسبت روز ملی شیرینی و شیرینی برگزار شد، اظهار کرد: به پاس خدمات قنادان به جامعه، 30 دی ماه روز ملی قنادی اعلام شده است و امیدواریم قنادان و قنادی ها تخفیفات ویژه ای را برای قنادی ها در نظر بگیرند. مردم در آن روز

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمینه مواد اولیه و نیروی انسانی مشکل داریم افزود: فروش شیرینی در سال جاری نسبت به سال های گذشته 30 تا 40 درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه قنادی، قنادی و قنادی تهران در پاسخ به این سوال که چرا برخی نانوایی ها شیرینی می پزند؟ وی بیان کرد: نانوایی ها یارانه آرد دریافت می کنند و برخی از آنها از این آرد برای پخت کیک استفاده می کنند که برای صنف ما مشکل ایجاد کرده است اما در حال رصد این موضوع هستیم هرچند هنوز با این واحدها برخوردی نشده است.

به گفته وی، یک هزار و 150 واحد در این صنف در تهران، پروانه وجود دارد و 35 هزار واحد صنفی شیرینی پزی در سراسر کشور داریم.

وی با اشاره به رتبه اول ایران در جشنواره شیرینی که اخیرا در ترکیه برگزار شد، گفت: با توجه به پتانسیل و قابلیت های بالا در تولید شیرینی می توانیم به تمام کشورهای دنیا صادرات داشته باشیم اما سایت هایی که قرار بود فراهم شود. در این راستا تامین نشد و کسی سر کار نیامد. اما به فعالان این بخش اعلام کردیم که اگر فرصت صادرات دارند، خودشان صادر کنند.

بهرمند اضافه کرد: در حال حاضر شیرینی به استرالیا، کانادا، کشورهای اروپایی و خلیج مراکش صادر می شود اما توانمندی های ما بیش از این است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمار دقیقی از میزان صادرات شیرینی وجود دارد؟ وی گفت: از آنجایی که صادرات شیرینی به صورت چمدانی است و هیچ پایگاه رسمی برای این امر وجود ندارد، آمار دقیقی از این بخش وجود ندارد.

این فعال بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که قیمت شیرینی بر چه اساسی است؟ وی گفت: اصناف هیچ سهمیه ای نمی گیرند و مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می کنند. قیمت مواد اولیه بسیار متفاوت است بنابراین می توانید برای شیرینی قیمت تعیین کنید و بسته به کیفیت مواد اولیه قیمت ها تغییر می کند و فضا کاملا رقابتی است.

وی همچنین گزارش داد که هیچ نظارتی بر فروشگاه های اینترنتی شیرینی فروشی وجود ندارد زیرا دسترسی به آنها وجود ندارد و هرکسی این کار را برای خود انجام می دهد.

این ذینفع همچنین در پایان گفت: اگر تغییری در قیمت مواد اولیه مورد نیاز ما ایجاد نشود، قیمت شیرینی برای شب عید تغییر نمی کند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)