زنگ سالمندی/ سمنان یکی از 10 استان قدیمی کشور است

0
(0)


ایسنا/ سمنان رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از روند رو به رشد جمعیت سالمندان کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: استان سمنان نهمین استان قدیمی با جمعیت بالا در کشور است.

دکتر مژگان رضازاده امروز (دوشنبه 27 دی ماه) در دیدار با محمود لقیزی مدیرکل بهزیستی استان سمنان و مشاور استاندار در امور معلولان اظهار داشت: در حال حاضر جمعیت سالمندان کشور حدود 9 میلیون و 800 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه در سند ملی سالمندان و بر اساس دستورالعمل کشوری افراد بالای 60 سال مشمول دریافت خدمات اجتماعی هستند، جمعیت سالمندان استان سمنان را خطاب قرار داد و گفت: 11.58 درصد جمعیت فعلی استان را سالمندان تشکیل می دهند. باید برای رشد جمعیت سالمند کشور برنامه ریزی کرد.

وی خواستار پیگیری جدی ضرورت برنامه ریزی در حوزه سالمندان شد و تصریح کرد: سازمان مراقبت اجتماعی از هم اکنون برنامه ریزی ها و تمهیداتی در زمینه هایی مانند گردشگری، حمل و نقل، غربالگری سلامت جسم و روان و فرصت های اقتصادی سالمندان در نظر گرفته است. .

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان ادامه داد: چشم انداز سازمان اجتماعی در کشور برای فعالیت های مرتبط با سالمندان برنامه ریزی به گونه ای است که سالمندان افرادی فعال و پویا در حوزه فردی و اجتماعی باشند.

وی بر لزوم حمایت و تقویت تشکل ها و بنیادهای مرتبط با سالمندان از جمله بنیاد فرزانگان تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری جلسات مجازی برای تقویت و ارائه خدمات مطلوب یکی از مراحل تحقق این هدف است که محقق شده است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از برنامه ریزی برای برگزاری اولین دوره آموزشی محیط مساعد سالمندان در بهمن ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: از امروز باید به فکر رشد سالمندان باشیم.

وی با بیان اینکه زنگ سالمندی در استان سمنان و کشور به صدا درآمده است، گفت: باید با برنامه ریزی های اجرایی موثر از روند رو به رشد سالمندی جمعیت جلوگیری کرد و یکی از راه های تحقق این شعار ایجاد نگرانی در بین استانداران کشوری و استانی است.

رضازاده با قدردانی از اقدامات بهزیستی استان سمنان، یکی از راه های پویای بنیادهایی مانند بنیاد فرزانگان را استفاده از ظرفیت پیشکسوتان صاحب نام دانست و افزود: باید از ظرفیت جانبازان مجرب در کنار نیروهای جوان استفاده شود.

زنگ سالمندی/ سمنان یکی از 10 استان قدیمی کشور است

مدیر کل رفاه اجتماعی استان سمانن وی همچنین گفت: هم اکنون 251 سالمند در چهار مرکز شبانه روزی استان و 159 سالمند در مراکز شبانه روزی در استان سمنان خدمات مراقبتی، درمانی و آموزشی دریافت می کنند. همچنین 460 سالمند در حوزه اجتماعی سوابق دارند و از خدمات اجتماعی استان بهره مند می شوند.

محمود لگیکی جمعیت استان را حدود 750 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: استان سمنان سی امین استان از نظر جمعیتی کشور و ششمین استان از نظر گستره جغرافیایی است.

وی با بیان اینکه پیگیری چالش های سالمندان در دستور کار بهزیستی استان قرار دارد، افزود: ارتقای سطح خدمات و گسترش بنیادهای فرزانگان از اقدامات بهزیستی استان سمنان است. دو بنیاد در حال حاضر مجوز فعالیت تحت نظارت مراقبت های اجتماعی دارند.

مشاور استاندار سمنان بر لزوم توجه بیشتر به اجرای قانون بهسازی راه ها تاکید کرد و افزود: تداوم بهسازی شعب بانک ها، دستگاه های اجرایی، مساجد، درمانگاه ها و مراکز درمانی، حمل و نقل شهری و … ضروری است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)