دو قهرمانی تا رسیدن کارلتو به زیزو

0
(0)


کارلو آنچلوتی با رسیدن به دو قهرمانی دیگر در رئال مادرید می‌تواند به رکورد زین‌الدین زیدان برسد و به دومین مربی پرافتخار تاریخ رئال مادرید تبدیل شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، اگرچه لالیگا برای رئال مادرید تمام شده است ولی این تیم هنوز هم می تواند کوپا دل‌ری و لیگ قهرمانان اروپا را در این فصل فتح کند. اگر رئال قهرمان این دو جام شود، آنچلوتی تاریخ‌ساز خواهد شد.

پس از پیروزی رئال مادرید در نیمه‌نهایی کوپا دل‌ری مقابل بارسلونا و صعود به دیدار نهایی، کارلو آنچلوتی همچنان در شرایطی است که می‌تواند با کسب دو جام دیگر به دومین مربی پرافتخار تاریخ رئال مادرید تبدیل شود.

آنچلوتی، دو جام تا زیدان

زیدان که در فصل ۱۴-۲۰۱۳ دستیار آنچلوتی بود، در دو دوره مربیگری خود به عنوان سرمربی رئال مادرید، یازده جام را به دست آورد. آنچلوتی – همچنین در دو دوره – در حال حاضر ۹ جام دارد. اگرچه مادرید در این فصل از رقابت‌های لالیگا دیگر از قهرمانی ناامید شده است، اما لُس بلانکوس این شانس را دارد تا قهرمان کوپا دل‌ری شود و همچنان به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برسد. قهرمان ۱۴ دوره لیگ قهرمانان اروپا این هفته در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف چلسی می‌رود.

رکوردزدن آنچلوتی در برنابئو

کارلتو با نزدیک‌شدن به پایان فصل چهارم حضورش به عنوان سرمربی رئال‌ مادرید تاکنون دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک لالیگا، یک کوپا دل‌ری، دو جام جهانی باشگاه‌ها، دو سوپرکاپ اروپا و یک سوپرکاپ اسپانیا را کسب کرده است.

او تنها مربی است که در هر رقابتی که با مادرید حضور داشته، حداقل یک بار قهرمان شده است. علاوه بر این، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته، آنچلوتی را با چهار عنوان قهرمانی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به موفق‌ترین مربی تبدیل کرد: دو عنوان با میلان در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ و دو عنوان دیگر با مادرید در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲.

این مربی ۶۳ ساله در دوران حضورش در اسپانیا، همچنین تنها کسی است که توانسته قهرمانی در رقابت‌های لیگ در هر پنج لیگ معتبر اروپایی را کسب کند: او سال ۲۰۰۳ با میلان سری آ را برد، سال ۲۰۱۰ با چلسی لیگ برتر را به دست آورد. لیگ یک را با پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۱۳ به دست آورد، بوندسلیگا را با بایرن‌مونیخ در سال ۲۰۱۷ کسب کرد و با مادرید در فصل گذشته لالیگا را برد.

تعداد حضور به عنوان سرمربی در پنج لیگ اصلی اروپا:

آرسن ونگر (فرانسه) ۱۱۳۵ حضور
یوپ هاینکس (آلمان) ۹۰۶ حضور
سر الکس فرگوسن (اسکاتلند) ۸۸۲ حضور
کارلو آنچلوتی (ایتالیا) ۸۶۱ حضور
اتو ره هاگل (آلمان) ۸۳۲ حضور

آنچلوتی در دوران مربیگری خود در پنج لیگ بزرگ، ۸۶۰ حضور روی نیمکت را تجربه کرده است. تنها، آرسن ونگر (۱۱۳۵)، یوپ هاینکس (۹۰۶) و سر الکس فرگوسن (۸۸۲) بالاتر از او هستند. 

در رئال‌ مادرید، آنچلوتی با ۲۲۰ بازی، پس از مونوز (۶۰۵)، زیدان (۲۶۳) و ویسنته دل‌بوسکه (۲۴۸) چهارمین مربی رد تاریخ رئال مادرید از نظر تعداد بازی است. او همچنین با درصد برد ۷۲.۳ بهترین عملکرد را بین مربیان تاریخ رئال مادرید داشته است.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)