دشمن به دنبال ایجاد انحراف در هیئات مذهبی است

0
(0)

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار با اعضای هیئت و هیئات مذهبی که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، با بیان اینکه هیئت های مذهبی از نهادهای قدیمی مذهبی و مردمی هستند و در عرصه سیاسی و سیاسی تأثیرگذار هستند، گفت: تحولات تاریخی به ویژه در قرن اخیر به نقش هیئات مذهبی در مبارزات قبل از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: مداحان هیئت های مذهبی در دوران دفاع مقدس نقش بسیار موثر و غیرقابل انکاری داشتند. در تقویت روحیه و الهام بخشی به رزمندگان از حضرت ابا عبدالله (ع) در جبهه های دفاعی مقدسی داشتند.

وی افزود: هیئات مذهبی در دوران پس از انقلاب اسلامی در دوران منافقین، اغتشاشات و اغتشاشات و همچنین قبل از انقلاب نقش بسیار برجسته و تعیین کننده ای داشتند و قطعا مدیریت چنین گروه های نقش آفرینی ضروری است. اگر از ظرفیت و امکانات کمیته ها به خوبی محافظت نشود، دشمن این کار را خواهد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمن در صدد ایجاد انحراف در هیئات مذهبی است، اظهار داشت: دشمن ابتدا مانند دوران رضاخان سعی در تخریب اجساد داشت اما ناکام ماند. اکنون که نمی تواند این نهاد مقدس دینی را تخریب کند، سعی در انحراف آن دارد.

وی تصریح کرد: هرجا جریانی مذهبی، دینی، معنوی، انقلابی و اثرگذار وجود دارد، دشمن آن را طراحی می کند و چون تجربه کرده و می داند که قادر به نابودی آن نیست، سعی می کند آن را به نفع خود منحرف کند.

ماراوی تصریح می کند: رهبر معظم انقلاب در رفتار و عملکرد خود بسیار به کمیته ها توجه دارند و ضمن حمایت از این جریان، آن را جهت می دهند. این بیان معظم له که فرمودند «هیئت محل جهاد تبیین است» نشان از نفوذ گسترده هیأت ها دارد که رهبری معظم رهبری از کمیته ها چنین مطالباتی دارند.

وی با بیان اینکه بلوط ها فرصتی برای احیای اهل بیت(ع) است، گفت: یکی از پایه های احیای اهل بیت(ع) فرهنگ و راه طهارت و طهارت است. طهارت اهل بیت».

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: باید چهره عمومی هیئت ها حفظ شود و از کنترل آنها پرهیز شود.

وی با بیان اینکه باید به جایگاه منبر و نشر معارف دینی در جماعات توجه ویژه شود گفت: شور و احساسات دینی در جماعات باید با پیام های معرفتی، آگاهی بخشی و کارهای فرهنگی همراه باشد.

مروی همچنین بر ایجاد ارتباط میان پیشکسوتان و نسل جدید رسانه تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت پیشکسوتان عرصه رسانه و ارتباط آنان با نسل جوان رسانه و ایجاد محتوایی متناسب با ویژگی های صنعتگری. جذابیت و گستردگی نسلی که می تواند مخاطبان مختلف را در مجامع جذب کند شناسایی آسیب ها و طراحی هیئت سطوح انقلاب و تقویت گسترش اجتماعی هیئت از دیگر موارد مهم است.

وی دغدغه سلیقه سیاسی و جناح بندی در هیأت های حاکمه را از دیگر موضوعات مهم برشمرد و افزود: هیأت های حاکمه باید منشأ انقلاب و فقاهت اسلامی باشند و اگر اینطور نیست، هیئت حاکمه سکولار است. اما کمیته ها نباید به باشگاه جناح سیاسی تبدیل شوند، انقلابی بودن با سیاسی بودن فرق می کند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هیئت ها باید برای تمام فصول برنامه داشته باشند و فعالیت آن ها محدود به روز خاصی نباشد، گفت: باید مراقب بود که از چهره های ساختگی در هیئت ها پرهیز شود و رسانه ملی نیز فرصت ارائه دهد. برای همه نمازگزاران و منبرهای آبرومندانه فراهم شود و این فرصت فقط برای چند خطیب و خطیب نباشد زیرا نوعی شهرت است.

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، مروی پاسداری از خرافات و تحجر و تلفیق شور و شعور و ترویج معارف دینی در هیئت ها را مهم خواند و گفت: حرم رضوی در سال های اخیر هیئت هایی از استان ها و اقوام مختلف برای عزاداری در حرم مطهر کانی آمده بودند زیرا حرم مطهر فقط مختص مشهدی ها نیست. همه هیئت ها از تمام استان ها باید بتوانند در معبد مقدس برنامه داشته باشند. حرم مطهر امام رضا (ع) در طول سال میزبان 4000 هیئت مذهبی بوده است، به ویژه در ایام شهادت های مهمی مانند عاشورا، هیئت ها وارد صحن می شوند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)