دانشگاه های استان باید در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی فعال باشند

0
(0)



ایسنا/اصفهان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه ها و ظرفیت علمی آنها در استان ها باید در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی فعال شود تا دیگر واردکننده دارو و تجهیزات و صادرکننده در این بخش نباشیم.

بهرام عین اللهی امروز (پنجشنبه 18 آذرماه) در پایان سفر خود به منطقه کاشان اظهار داشت: اکنون با استفاده از ظرفیت پارک های علم و فناوری، 40 درصد تجهیزات مورد نیاز حوزه پزشکی در کشور است. تولید داخل .

وی بیان کرد: پیشرفت های پژوهشی منجر به تولید 4 هزار محصول دانش بنیان در دو سال اخیر شده که می تواند کشور را به خودکفایی برساند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارای 860 مرکز تحقیقاتی هستند که همگی باید در حوزه دانش بنیان کمک کنند تا هم نیاز ما و هم نیاز کشورهای دیگر برطرف شود.

به گزارش ایسنا، عین اللهی با اشاره به بازدید از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: بیمارستان 700 تختخوابی شهید بهشتی کاشان که دومین بیمارستان بزرگ استان اصفهان است به دلیل داشتن چهل سالگی با مشکل مواجه است. -تاریخچه سال درستش کن

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت فعلی اورژانس شهید بهشتی کاشان مساعد نیست و حضور همه بیماران اورژانسی در یک منطقه قابل قبول نیست، بنابراین پیشنهاد ما این است که اورژانس را تا در سطح یک اتاق اورژانس استاندارد باشد.”

وی بیان کرد: بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) آران و بیدگل با 112 تخت در حال تکمیل است و فقط نیاز به تجهیزات دارد و امیدواریم تا دهه فجر به بهره برداری برسد که می تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

عین اللهی گفت: بیمارستان 96 تختخوابی سامان الائمه(ع) آران و بیدگل نیز به بهره برداری رسیده و مشکل اصلی آن کمبود نیروی انسانی متخصص است و مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی کاشان نسبت به انجام آن اقدام کند. نیروی انسانی لازم را برای بیمارستان فراهم کند.

عین الهی تاکید کرد: منطقه کاشان از نظر نیروی متخصص و فوق تخصصی از وضعیت مطلوبی برخوردار است و دانشگاه علوم پزشکی کاشان قادر به تربیت نیروی متخصص برای کشور است.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه 18 آذرماه در جریان سفر به کاشان از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بازدید و مشکلات آنها را بررسی کرد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)