حمله تروریستی به ساختمان مجلس، همکاری رسمی داعش با گروهک منافقین

0
(0)


به گزارش ایسنا، این حادثه حوالی ساعت 10:30 با حمله به ورودی ساختمان مجلس آغاز شد. این حمله تروریستی اولین حمله داعش در ایران بود که با همکاری آشکار آنها با گروهک تروریستی منافقین (مجاهدین خلق) انجام شد. همچنین این حادثه اولین حمله تروریستی در تهران در بیش از یک دهه گذشته و اولین حمله در ایران پس از انفجار زاهدان در سال 1388 است. در این عملیات نیروهای امنیتی با افراد مسلح ایرانی از اعضای داعش مقابله کردند و در نهایت تروریست های مهاجم متوجه شدند. . بر اساس اخبار منتشر شده، در جریان این حملات بیش از 41 نفر دستگیر شدند.

در تلافی این حملات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تاریخ 7 خرداد 1396 مواضع داعش را در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه هدف حمله موشکی قرار داد. در این عملیات موسوم به «لیله القدر»، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار داد. 6 موشک بالستیک میان برد در اهداف مختلف در برد 650 تا 700 کیلومتر. این موشک ها موشک های قدرتمند و دقیقی بودند و با دقت بالایی به اهداف اصابت می کردند. هدف این عملیات یک مقر فرماندهی داعش، انبارهای انتحاری و تجهیزات لجستیکی در استان دیرالزور سوریه بود. برخی از این موشک ها موشک های دقیق و دقیق ذوالفقار بودند.

در 31 مه 2016، ابومحمد عدنانی، سخنگوی داعش در توییتی نوشت: «آماده باش، آماده باش!» اندکی بعد، بمب‌گذاری‌های منچستر و لندن اتفاق افتاد. با پایان یافتن حملات در پایتخت انگلیس، این گروه موفقیت خود را در شبکه های اجتماعی جشن گرفتند و در توئیتی دیگر اعلام کردند: رمضان ماه فتح و جهاد است. و ایران مورد حمله قرار گرفت. چند روز پس از انتشار این پیام، با پایان یافتن این حملات در ظهر همان روز، داعش بار دیگر از طریق شبکه های اجتماعی حضور خود را نشان داد و با انتشار بیانیه ای مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

بر اساس افشاگری‌های اخیر سرویس‌های امنیتی ایران، عوامل گروه تروریستی مجاهدین خلق خلق، اطلاعات ساختمان‌ها و ورودی‌ها و خروجی‌های مجلس را از طریق ارتباط با یکی از مقامات مجلس در اختیار داعش قرار داده‌اند. این فرد یکی از همراهان یکی از نمایندگان مجلس بود که از طریق فضای مجازی با این گروهک تروریستی در ارتباط بود و در جریان ارتباط خود اطلاعاتی را در اختیار سرکرده منافقین قرار می داد که در نهایت برای حمله به ساختمان مجلس و به شهادت رساندن 17 شهروند ایرانی مورد استفاده قرار گرفت. .

فرد مورد نظر که هم اکنون در بازداشت نیروهای امنیتی ایران است در اعترافات خود به سوالات سرکرده منافقین درباره نقشه ساختمان مجلس، ورودی و خروجی ها و تعداد نگهبانان اشاره کرد و نقشه کامل شورای اسلامی را ارائه کرد. به رهبر تروریست

حمله تروریستی به ساختمان مجلس، همکاری رسمی داعش با گروهک منافقین

موضوعی که جای توجه دارد این است که مریم قجر عضدانلو (مریم رجوی) سرکرده کنونی گروهک منافقین و همسر سوم مسعود رجوی در سال های اخیر چندین بار مبارزه مسلحانه و عملیات کور تروریستی را با عناوینی چون شورش توجیه کرده است. مراکز و «آتش پاسخ آتش است». و از این کار دفاع کرد.

حمله تروریستی به ساختمان مجلس، همکاری رسمی داعش با گروهک منافقین

جدول زمانی حمله تروریستی به ساختمان شورای اسلامی به شرح زیر است:

30:10 – سه نفر با کلاشینکف و کمربند وارد مجلس شدند

42:10 – استقرار نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف مجلس

50:11 – ورود علی لاریجانی به مجلس

00:12 – تیراندازی و درگیری مهاجمان با نیروهای امنیتی و تیراندازی در صحن مجلس.

27:12- نیروهای امنیتی مهاجمان را در طبقه چهارم ساختمان مجلس محاصره کردند

56:12 – یکی از مهاجمان خود را در طبقه چهارم مجلس منفجر کرد

00:13 – تیراندازی مهاجمان از پنجره طبقه چهارم مجلس به سمت مردم در خیابان.

11:13 – پایان جلسه علنی مجلس

12:13 – درگیری در ضلع غربی ساختمان مجلس

15:13 – فشنگ مهاجمان اسلحه کلاشینکف تمام می شود و یک تپانچه شلیک می کنند.

39:13 – داعش رسما مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت

13:42 – تخلیه ساختمان مجلس

14:14 – هلاکت دو تروریست در مجلس

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)