حمایت فرهنگ و ارشاد از فعالیتهای مردمی و دولتی در حوزه قرآن و عترت

0
(0)
معاون ارشاد

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت های مردمی به صورت خاص و از فعالیت ادارات دولتی در حوزه قرآن و عترت حمایت جدی دارد.

به گزارش ایسنا عبدالهادی فقهی زاده در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت و جشنواره هنرهای تجسمی سیستان و بلوچستان گفت: تقویت گفتمان قرآنی با برگزاری جشنواره ها و هفته های قرآن و عترت از مهمترین رویکردهای این معاونت در مسیر گسترش معارف اسلامی است.

وی در این مراسم افزود: توجه و علاقه مندی مردم این دیار به فعالیت های قرآنی و سنت رسول الله(ص) بسیار ارزشمند است.
فقهی زاده بیان کرد: برگزاری هفته قرآن و عترت و فصل پایانی دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر علاوه بر تهران در استان های مختلف کشور با موضوعات متنوع، هنرمندان زیادی را به میدان برای عرضه آثارشان کشانده است.
وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با وجود دشواری های فراوان با همکاری مسئولان استانی به خوبی توانست این برنامه ها را در این نقطه از ایران اسلامی برگزار کند.

وزارت ارشاد حمایت ویژه‌ای از موسسات قرآنی در سیستان و بلوچستان داشته باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد حمایت ویژه ای از موسسات قرآنی و فرهنگی فعال در سیستان و بلوچستان به ویژه شهرهای مرزی داشته باشد تا شاهد توسعه این موسسات باشیم.
حسین مسگرانی در مراسم اختتامیه هفته قران در زاهدان افزود: این استان با توجه به داشتن توانمندی های زیاد در بحث فعالیت های فرهنگی و قرآنی نیاز به حمایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد دارد. امسال با توجه به برگزاری برنامه های متنوع، وجود نشاط معنوی در طول دهه فجر در سیستان و بلوچستان کاملا مشهود بود.
وی اظهار کرد: برنامه های هفته قرآن و عترت با موضوعات و رویکردهای متنوع در بخش های رقابت های قرآنی، جشنواره فیلم کوتاه و قرآنی، هنرهای تجسمی و غیره در شهرستان های مختلف سیستان و بلوچستان برگزار شد. 38 اثر در بخش فیلم کوتاه، 26 اثر در بخش فیلم مستند، 19 اثر در بخش هنرهای نمایشی، 75 اثر در بخش رسانه، 220 اثر در بخش هنرهای تجسمی عکس و 200 اثر در بخش پوستر و خوش نویسی به دبیرخانه این جشنواره رسید و 800 نفر برای رقابت های قرآن نام نویسی کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک اصلی خبر

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)