حضور در انتخابات دخالت در تصمیمات نظام است/ اعتراض خاموش راه به جایی نمی برد

0
(0)

حسین شریعتمداری، امروز (چهارشنبه 25 بهمن ماه) در نشست تخصصی جهاد تباین؛ انتخابات و مسائل روز کشور که به همت بسیج اساتید استان اصفهان و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد میمه به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: ایران اکنون در برهه حساسی قرار دارد، موضوعی که در این کشور از اول انقلاب و معلوم نیست چقدر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم امروز کشور بحث انتخابات است، افزود: انتخابات همیشه حساسیت های خود را داشته است اما این دوره نسبت به دوره های گذشته حساس تر است چرا که به فرموده مقام معظم رهبری در حال نزدیک شدن به یک دوره تاریخی هستیم. نقطه عطف و این موضوع توسط سایر مقامات جهانی نیز تایید شده است که نظام کنونی دستخوش تغییرات اساسی است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: وضعیت امروز ایران وخیم است اما خطرناک نیست. خطیر چون عوامل زیادی در میدان حضور دارند و هر کدام سهم خود را از این وضعیت می خواهند و ساز خود را تنظیم می کنند.

راهپیمایی 22 باخمن بر اصل نظام تأکید دارد

شریعتمداری با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: برآوردهای اولیه از راهپیمایی امسال حاکی از افزایش 35 تا 40 درصدی حضور مردم نسبت به سال گذشته است. این در حالی است که 70 درصد افراد زنده در زمان پیروزی انقلاب فوت کرده اند و این آمار نشان می دهد که نسل سوم، چهارم، پنجم و حتی ششم نیز به انقلاب متصل هستند.

وی با اشاره به حضور پر رنگ جوانان، نوجوانان، دانش آموزان دبیرستانی و حتی دانش آموزان ابتدایی در راهپیمایی 22 باخمن، گفت: راهپیمایی 22 باخمن امسال شرایط بسیار روحی و انسانی ایجاد کرد و حتی از طیف های مختلف سیاسی تاکید شد. از این مراسم مشتاق است زیرا راهپیمایی 22 باخمن بر اصل نظام تأکید دارد.

این فعال رسانه ای با بیان اینکه مردم در راهپیمایی 22 باخمن حضور می یابند تا نشان دهند علیرغم گلایه هایشان به نظام و انقلاب خود وفادار هستند. مردم ما می دانند که در دنیای امروز جمهوری اسلامی می تواند منافع دنیوی و اخروی آنها را تامین کند و در 45 سال گذشته چنین بوده است.

شریعتمداری ادامه داد: برخی می گویند باید واقع بین باشید که انقلاب اسلامی با گذشت زمان کم رنگ شده است، در صورتی که باید به این سوال پاسخ داده شود که اگر اینطور است که می گویید پس چرا همیشه خباثت و برنامه ریزی و مکر شما بعد از انقلاب سریعتر است. ? دشمن 45 سال است که می گوید جمهوری اسلامی نابود می شود اما واقعیت این است که نظام می ماند و پرچم را به صاحب اصلیش امام زمان (عج) می دهد.

حضور در انتخابات تاکید بر حفظ نظام است

مدیرمسئول روزنامه کیهان یکی از انگیزه ها و اهداف اصلی شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن را دفاع و حمایت از نظام عنوان کرد و ماهیت انتخابات را همانند انتخابات 22 بهمن عنوان کرد. و هر دو متعلق به یک طبقه بودند. البته انتخابات با 22 بهمن متفاوت است و در کنار انتصاب سیاستمداران و تصمیم گیران در مناصب مختلف نظام، شرکت در آن فارغ از انتخاب انتخابی، تاکید و تاییدی بر حفظ یک نظام است. سیستمی که باید برای دیگران انجام شود .

وی با تاکید بر اینکه یکی از ضرورت های حضور در انتخابات تقویت نظام است، افزود: وقتی دشمن احساس کند وحدت و یکپارچگی ملی خدشه دار شده و بین مردم فاصله گرفته است، قطعا کاری انجام می دهد و آن داستان این همه سال انقلاب. این تز را ثابت می کند. من نمی گویم او اقدام نظامی می کند، چون اوایل انقلاب این کار را کرد و به جایی نرسید، اما امروز می داند که اقدام نظامی کارساز نیست، بنابراین از راه های دیگری وارد می شود.

شریعتمداری با اشاره به وقایع فتنه در سال 2008 گفت: بسیاری از مشکلات کشور در آن زمان عادی بود و حتی در عمان مذاکراتی در مورد برنامه هسته ای انجام می شد، اما زمانی که این باگ ظاهر شد، ناگهان همه چیز تغییر کرد و حتی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نیز در این خصوص صحبت کرد. ایالت ها و وزیر اول انگلیس اعلام کردند که ما از جنبش سبز حمایت می کنیم و با تمام نیرو وارد میدان خواهیم شد. آنها حتی فکر می کردند می توانند در این کانال به نقطه برتری برسند، اما موفق نشدند و بعدا پشیمان شدند.

این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های مشارکت در انتخابات حفظ اقتدار نظام و ناامید ساختن دشمن است. یکی از چیزهایی که می تواند دشمنان کشور را عصبانی کند، جهاد است. ما اکنون در میدان جنگ هستیم و باید از همه ابزارها در برابر دشمن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ما با دشمنی روبرو هستیم که به هیچ چیز نمی چسبد که نمونه بارز آن حوادث غزه است. اسرائیل به راحتی در غزه و آمریکا نسل کشی می کند، انگلیس، آلمان و دیگر مستکبران و حتی سازمان ملل از آن حمایت می کند.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه حضور ما در انتخابات فارغ از اینکه چه کسی را می خواهیم انتخاب کنیم، لازمه اقتدار نظام و مقابله با دشمن است، گفت: حضور در انتخابات در واقع دخالت در تصمیمات نظام است. عده ای می گویند با رای ندادن اعتراض خود را نشان می دهیم اگر اعتراض خاموش به جایی نمی رسد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: دشمن تلاش می کند نشان دهد که نگاه مردم به نظام و کشورشان تغییر کرده و دلسرد شده اند. این برای آنها کافی است، بنابراین آنها اصرار دارند که مردم در انتخابات شرکت نکنند.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)