از دور جدید «اسکرین شات» تا نمایش جند مستند

0
(0)

در مرکز توسعه مستند، تجربی و انیمیشن روی پرده می آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، علاوه بر اکران مستندهای خارجی، روز یکشنبه 29 بهمن ماه، سه مستند «حقوق از دست رفته» (محمد مصلی)، گاپائو» (تورن سوفیا پائولی) و «آدری عزیز» (جریما هیز) در مرکز نمایش.

علاوه بر این، دوشنبه 30 فوریه، مستندهای «از کوه گریه کن» (کریم سلیم شلوانی)، «در شهر ما جایی برای تو نیست» (نیکولای استفانوف) و «کینو حافظ، فیلمی درباره فرناندو مندزلیت» ( مویسه سلام) پیش بینی خواهد شد.

اکران مستندها از ساعت 16 آغاز می شود و تماشای آثار برای علاقمندان رایگان است.

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و انیمیشن یکشنبه و دوشنبه هر هفته مستندهای ایرانی و خارجی را به نمایش می گذارد.

####

«یک میخ و چند کت» در مستندهای یکشنبه و نسخه بازسازی شده «دردسر هری» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
مستند «یک میخ و چند کت» به کارگردانی محسن خانجهانی در مستندهای یکشنبه و نسخه بازسازی شده فیلم «مشکل هری» به کارگردانی آلفرد هیچکاک در خانه سینماتک هنرمندان ایران اکران و نقد و بررسی می شود.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، چهل و هشتمین برنامه «یکشنبه مستند» زیر مجموعه سینماتک خانه هنرمندان ایران که به پخش مستند می پردازد، به نمایش فیلم مستند «یک میخ و چند کت» اختصاص دارد. به کارگردانی محسن کنجهانی.
این برنامه یکشنبه 29 بهمن 1402 ساعت 17:00 در تالار استاد فریدون ناصری برگزار می شود.
پس از نمایش فیلم، نشست نقد و بررسی با حضور علیرضا بهرامی (مجری و منتقد سینما)، عباس عبدی (روزنامه نگار) و محسن خانجهانی (کارگردان و مستندساز) برگزار می شود.
«یک میخ و چند کت» فیلمی مستند است که به توصیف چند نامزد انتخاباتی و رقابت انتخاباتی آنها می پردازد.
علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.
همچنین پانصد و هفتاد و چهارمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران، دوشنبه 30 بهمن 1402 ساعت 17:00 به نمایش نسخه بازسازی شده فیلم «مشکل هری» به کارگردانی آلفرد هیچکاک محصول سال 55 اختصاص دارد.
پس از نمایش فیلم، نشست نقد و بررسی با حضور شاهپور عظیمی (منتقد و مترجم سینما) برگزار می شود.
ادموند گون، جان فورسایت، شرلی مک لین و… بازیگرانی هستند که در این فیلم بازی می کنند.

####

«اسکرین شات» با حضور بازیگران جدید تمدید شد

نمایش «اسکرین شات» به کارگردانی و تهیه کنندگی اشکان درویشی از دوشنبه 2 بهمن بار دیگر در تماشاخانه شهرزاد به روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی، نمایش «اسکرین شات» به کارگردانی و تهیه کنندگی اشکان درویشی که در اجرای قبلی با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود، از 2 بهمن ماه دوشنبه بار دیگر با حضور بازیگران جدید در سالن روی صحنه می رود. پردیس شماره یک در تماشاخانه شهرزاد و تا 30 بهمن ماه هر شب ساعت 19:30 به مدت 70 دقیقه میزبان تماشاگران خواهد بود.

در این نمایش مهدی تقی پور، مریم زارعی، فردین رحمان پور، ندا محمدی، عباس ایمانی، سیمین بهفر، هادی رسولی و امیر آرتا با صدای باربد و آرزو آرزومند به ایفای نقش می پردازند.

این نمایش وقایع یک یورش شبانه را روایت می کند که در نهایت منجر به نابودی چند خانواده می شود.

بازیگران این نمایش عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: اشکان درویشی، فیلمنامه نویس: سامان شمس، مدیر پروژه: پرویز برومند، مدیر پروژه: موسسه خیریه فرشته های بهشتی به مدیریت مهشید خسروی، دستیار کارگردان: شایان مستوفی و ​​صبا صادقی، مدیر: محمدحسین. عابدینی مدیر اجرایی و هماهنگی: محمد نیکبخت و حسین عباسی، طراح پوستر: محمد تقی پور، تصویربردار: حسین خدارتی، تولید تیزر و گرافیک انیمیشن: جاوید علیپور، طراحی مجازی: علی شیرازی، طراح نور: علی قمصری، محمد عاصدنیا، دانیا گروه موسیقی: کورش عبدی، گروه اجرایی و هماهنگی: ماریا زینالی و مریم ناظری، طراح گریم: مهتاب حسنی، دستیار گریم: رومینا وشک، مدیر صحنه: علیرضا اصلانی، طراح صحنه و لباس: اشکان درویش، دستیاران صحنه و لباس: عرفان عنی زاده و نرگس رسالتی، امور چاپی و تبلیغاتی: مجموعه دیباگستر مسعود هاشمی، پشتیبانی: محمد رحیمی، مشاور تبلیغاتی: مریم رودبارانی، مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی: مریم قربانی.

####

زبان فارسی رابط سینمای ایران و تاجیکستان است

محمد حمیدی مقدم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در دیدار با سینماگران تاجیکستان بر تقویت روابط و تاکید بر زبان و فرهنگ به عنوان عناصر مشترک بین دو ملت تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سینماگران تاجیکستانی که برای شرکت در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به ایران سفر کرده اند، روز سه شنبه چهارم بهمن ماه با محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش دیدار کردند. . محمدسعید شاهیان کارگردان فیلم تاجیک، عثمان تهیه کننده فیلم تاجیک، زائل دخت فیلمبردار پیشکسوت سینمای تاجیکستان (رستم و سهراب)، اکمل عبدالله زاده دبیر جشنواره فیلم دوشنبه و محی الدین مظفر مدیر سینما حضور داشتند. این ملاقات.

در ابتدای این نشست حمیدی مقدم درباره وضعیت سینمای مستند در ایران توضیح داد و گفت: مرکز توسعه یک مدیر جدی تولید مستند و انیمیشن در ایران است، بسیاری از کارگردانان سینمای ایران در این مرکز فیلم ساخته اند. سینمای مستند ایران بسیار غنی است، کارگردانان بزرگی در این زمینه کار کرده اند و آثار ماندگاری خلق کرده اند که در تاریخ سینما به یادگار مانده است.

وی ادامه داد: زبان فارسی میراث و هویت مشترک ماست و چه خوب است در زمینه خلق آثار بر اساس این میراث و عشق مشترک همکاری کنیم. تجربه ای که مرکز ترویج به عنوان متولی هفده دوره جشنواره سینماوگتیر داشته است می تواند مفید باشد و زمینه را برای برگزاری جلسات پیتینگ، کارگاه های آموزشی و … فراهم کند. استعدادیابی، حمایت از فیلمسازان جوان منطقه و تولید مشترک از اهداف و اولویت های جدی ماست.امیدوارم در نشست های استعدادیابی و کارگاه های آموزشی و ارائه پروژه ها در «حقیقت سینما» میزبان دانشجویان و جوانان علاقمند به فیلم مستند تاجیکستان باشم. جشنواره

در بخشی دیگر از این نشست دبیر جشنواره سینما گفت: جشنواره فیلم تاج سامان و جشنواره سینما قاکریت می توانند همکاری مشترک داشته باشند و در جهت معرفی و تقویت فرهنگ و زبان فارسی گام بردارند.

حمیدی مقدم افزود: 2 ماه دیگر دوره آموزشی آنلاین مستندسازی را با حضور اساتید برجسته سینمای مستند راه اندازی می کنیم. این مسیر می تواند به ایجاد مدرسه فیلمسازی مشترک بین دو کشور کمک کند تا تجربیات مستندسازان ایرانی و تاجیک به یکدیگر منتقل شود.

محمدسعید شاهیان، مدیر موسسه فیلم تاجیکستان، بزرگترین موسسه سینمایی در تاجیکستان که در این نشست حضور داشت، گفت: تجربه حضور در جشنواره فیلم فجر برای من جذاب بود. از فیلم‌هایی که با توجه به ریشه‌های فرهنگی مشترکمان می‌توانند ارزش افزوده داشته باشند و تولید مستند و فیلم داستانی و سریال را با شما گسترش دهند.

وی ادامه داد: شاهنامه فردوسی به عنوان یکی از حلقه های پیوند ما، همه مردم را به خودشناسی و بازگشت به هویت دعوت می کند. ما باید این موضوع جهانی و متعالی را در فیلم‌ها، مستندها و انیمیشن‌ها برجسته کنیم. ما در تاجیکستان روی شاهنامه کار کرده ایم و امیدواریم بتوانیم این ایده ها را با شما گسترش دهیم و اجرا کنیم.

اکمل عبدالله زاده، مدیر جشنواره دوشنبه ابراز امیدواری کرد که جشنواره امسال شامل آثار مستند سینمای ایران باشد و بخشی به سینمای ایران اختصاص یابد که زمینه همکاری مشترک را فراهم کند.

مدیر مدرسه محی الدین مظفر گفت: ما دانش آموزان زیادی داریم که سعدی، حافظ و شاعران نامدار ایرانی را دوست دارند، اما مستندی از مقبره و زندگی آنها نداریم و استاد وقتی از این شاعران بزرگ صحبت می کند می تواند آن را به نمایش بگذارد. سینمای مستند می تواند فرصت ارائه این چهره های درخشان را به تمام دنیا و البته فارسی زبانان تاجیکستان و دیگر کشورها فراهم کند.

وی ادامه داد: شما امکانات و شرایط ساخت چنین آثاری را دارید، نسلی از مستندسازان آماده و مشتاق کار نیز داریم، امیدوارم نتیجه این نشست ها و نشست ها خلق آثاری در ستایش فرهنگ، ادب فارسی باشد. و زبان، برای سینمای ایران و تاجیکستان.چون اقبال لاهوری، فردوسی و همه بزرگان عرصه ادبیات.

حبیب ایل بیگی، معاون نظارت و ارزیابی سازمان سینمایی نیز که در این نشست حضور داشت، گفت: به دلیل علاقه به زبان فارسی، گاهی تلویزیون دولتی تاجیکستان را تماشا می کنم، اما مردم ما هیچ اطلاعی از تاجیکستان ندارند. من و شما یک بدن هستیم و زبان شیرین فارسی پیوند ماست. ما مستندسازان درجه یک داریم که با آنها کار می‌کنند و فیلمی درباره تاجیکستان، تاریخ و فرهنگ آن می‌سازند و ذخایر تصویری شما را غنی می‌سازد و کامل می‌کند. تصویر ذهنی ایرانیان و سایر مردم جهان از کشور شما.

در بخشی از این جلسه محمد سعید شاهان مدیر تاجیک فیلم نشان تاج سامان را به محمد حمیدی مقدم مدیرعامل این مرکز اعطا کرد.

در این نشست عبدالحسین بادرلو معاون دفتری و معاون اسناد مرکز توسعه و شیرین نادری مدیر بین الملل مرکز توسعه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام



منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)