آیا مدل توسعه اقتصادی چین تغییر کرده است؟

0
(0)



به گزارش ایسنا، الکسی ماسلوف، شرق شناس و رئیس مؤسسه کشورهای آسیایی و آفریقایی در دانشگاه دولتی مسکو، گفت که مقامات چینی در حال بازسازی اقتصاد کشور خود با تمرکز بر توسعه صنایع با فناوری پیشرفته و بهبود آموزش مردم هستند.

وی افزود: الگوی توسعه اقتصادی چین تغییر کرده است و این کشور از سال 2015 تا 2016 به تدریج شروع به احیای این الگو کرد و از وضعیت «کارخانه جهانی برای همه چیز» به «کارخانه فناوری» تبدیل شد.

ماسلوف گفت: با توسعه تولید محصولات سرمایه بر و با تکنولوژی بالا، شاهد ظهور شرکت هایی مانند هواوی، لنوو و زد تی ای هستیم.

به گفته وی، تغییرات مستمر جهانی در اقتصاد چین نشان دهنده رشد طبقه متوسط ​​این کشور است.

کیفیت نیروی کار در چین نیز تغییر کرده است. نیروی کار باهوش‌تر شده است و به نظر می‌رسد چین تصمیم گرفته است از این وضعیت (کاهش جمعیت) خارج شود، نه با تحریک افزایش جدید در نرخ زاد و ولد، بلکه با تمرکز بر کیفیت جمعیت. به زبان ساده، برای اداره شرکت های بزرگ روباتیکی که در چین راه اندازی می شوند به افراد زیادی نیاز ندارید، اما کسانی که در آنجا کار می کنند باید به خوبی آموزش ببینند.

ماسلوف معتقد است که جمعیت چین از 1.4 میلیارد فعلی به کمی بیش از یک میلیارد تا سال 2035 کاهش خواهد یافت، اما سطح رفاه و شهرنشینی همچنان در حال افزایش است.

این کارشناس گفت: «سطح شهرنشینی در چین امروز به 65 درصد رسیده است، اگرچه این میزان در دوران دنگ شیائوپینگ (از اواخر دهه 1970 تا اوایل دهه 1990) تنها 20 درصد بود.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)