آیا ورزش در پیشگیری از سرطان پروستات موثر است؟

0
(0)



در سال‌های اخیر، یکی از بحث‌برانگیزترین سؤالات در زمینه تحقیقات سرطان این بوده است که آیا ورزش منظم می‌تواند از انواع خاصی از سرطان پیشگیری کند؟

به گزارش ایسنا، پاسخ به این سوال سخت و پیچیده است. اما بر اساس گزارش نیویورک تایمز، مطالعه اخیر منتشر شده در مجله انگلیسی پزشکی ورزشی به بررسی تأثیر فعالیت بدنی منظم بر خطر سرطان پروستات پرداخته است.

در این مطالعه، داده‌های مربوط به 57652 مرد سوئدی بین سال‌های 1982 تا 2019 جمع‌آوری شد. آنها در حداقل دو تست تناسب اندام شرکت کردند تا مشخص کنند که آیا فعالیت بیشتر احتمال ابتلا به سرطان کمتر است یا خیر. یافته ها نشان داد که حدود 1 درصد از شرکت کنندگان به سرطان پروستات مبتلا شدند و کسانی که سلامت خود را در طول سال ها بهبود بخشیدند، 35 درصد کمتر در معرض ابتلا به این بیماری بودند.

این یافته ها با تحقیقات اخیر در مورد ارتباط بین سلامت و سرطان مطابقت دارد. به عنوان مثال، طبق مطالعه ای که در سال 2021 انجام شد، اگر همه بزرگسالان در ایالات متحده دستورالعمل های مربوط به فعالیت بدنی را رعایت کنند، تعداد موارد سرطان حدود سه درصد یا 46000 مورد در سال کاهش می یابد.

احتمال ابتلا مردان به سرطان پروستات پس از 50 سالگی افزایش می یابد. و احتمالا ارثی است. انجمن سرطان آمریکا تخمین می زند که از هر هشت مرد یک نفر به سرطان پروستات مبتلا می شود.

تست های غربالگری بیشتر به معنای تشخیص بیشتر است، از جمله در مردانی که سرطان آنها هرگز پیشرفت نمی کند. گاهی اوقات سلول های سرطانی می توانند در طول زندگی فرد در پروستات وجود داشته باشند و هیچ خطری نداشته باشند، تعداد زیادی از مردانی که آزمایش نمی شوند و هیچ علامتی ندارند ممکن است هرگز متوجه سرطان پروستات خود نشوند.

به گزارش ایندیپندنت، نتایج این مطالعه جدید نشان می دهد که بین فعالیت بدنی و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات ارتباط وجود دارد. هنوز مشخص نیست که چگونه این اتفاق می افتد، اما کارشناسان می گویند یک توضیح ممکن است این باشد که ورزش با تقویت سیستم ایمنی به شناسایی و از بین بردن سلول های سرطانی کمک می کند.

نیل ام. اینگر، MD، انکولوژیست و دانشمند پزشکی در مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ، می گوید: «ما می دانیم که حتی یک ورزش به بدن کمک می کند تا سلول های ایمنی را وارد خون کند.» همچنین به افزایش سلول های ایمنی در بافت های آسیب دیده کمک می کند. از سرطان

کارشناسان هنوز نمی دانند دقیقا چه مقدار و چه نوع تمرینی می تواند موثرتر باشد. اما به افراد توصیه می شود 150 دقیقه در هفته یا 20 دقیقه در روز ورزش هوازی انجام دهند که شامل پیاده روی سبک، آهسته دویدن یا وزنه زدن است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)