حال اقتصاد حوزه نشر خوب نیست

0
(0)

حال اقتصاد حوزه نشر خوب نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حال اقتصاد حوزه نشر خوب نیست به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه ۱۵ بهمن با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، گفت: طبق پیمایش انجام شده مبنی بر اینکه «تا چه اندازه به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنید؟» ۲۸/۵ درصد گزینه زیاد را انتخاب کرده و ۵۸/۴ درصد خیلی زیاد را برگزیده اند و این به معنای تاثیر و تقویت انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته است.

وی ادامه داد: در پیمایش دیگری ۳۵/۳ درصد به شرکت در جنگ (اگر جنگی روی دهد) گزینه زیاد را انتخاب کرده‌اند و ۱۹/۶ درصد گزینه خیلی زیاد را ثبت نموده‌اند و این روحیه، همان چیزی است که انقلاب اسلامی برای آن شکل گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ناشران کشور را خدوم‌ترین و شریف ترین افراد حوزه فرهنگ کشور معرفی کرد و افزود: با وجود همه مشکلات اقتصادی حوزه نشر کشور، ناشران پای کار ایستاده‌اند. حقیقت اینجاست که حال اقتصاد حوزه نشر خوب نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در مورد موضوع حج و قوانین و مقررات سال آینده آن گفت: در مذاکرات صورت گرفته با عربستان، کف تعهدات سال قبل لحاظ و مضاف بر آن تعهدات دیگری هم دیده شده است، امیدواریم طرف عربستانی به تعهدات خود پایبند باشد و ما در سال آینده حجی با عزت و کرامت داشته باشیم.

صالحی تصریح کرد: فرهنگ هر کشور دو بخش معنوی و مادی دارد نباید فرهنگ را حوزه ای هزینه ساز دید زیرا درآمد زایی هم از مشخصه‌های فرهنگ به شمار می‌رود. در کشور ما صنایع خلاق فرهنگی جایگاه وسیعی دارد مثل حوزه مد، تبلیغات، کتاب و مجلات و… می‌توان گفت، سهم این صنایع فرهنگی در آمریکا حدود ۱۲۰ میلیون دلار است که ۲۸ درصد GDP این کشور را شامل می‌شود و ۱۶ درصد شاغلین این کشور در حوزه فرهنگی‌اند.

وی ادامه داد: در اروپا هم ۷۰۹ میلیون دلار و حدود ۳۷ درصد GDP مربوط به صنایع فرهنگی است و هفت میلیون و هفتصد هزار نفر شاغل این بخش هستند با این تفاسیر ما باید بپذیریم که صنعت دیگر مکانیکی و در ابعاد عظیم نیست، صنعت یعنی همین دستاوردهای فرهنگی که گاهی در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تجلی می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر ما در مقابل یک هجمه فرهنگی بیگانگان قرار داریم و اگر بخواهیم هویت خودمان را حفظ کنیم باید از صنایع خلاق فرهنگی داخلی بهره مند شویم.

لینک منبع

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)