جزئیاتی دیگر از آزادی ۴۳ میلیون دلاری اموال ایران توسط آمریکا

0
(0)


به گزارش ایسنا، شانزدهم مهرماه، مرکز امور حقوقی بین الملل دستیار حقوقی رئیس جمهور از اجرای رأی شماره 604 دیوان داوری در دعاوی ایران و آمریکا (پرونده الف-15) و تودیع 43 میلیون دلار به حساب جمهوری اسلامی ایران در بانک هلند در لاهه

این مرکز در اطلاعیه خود آورده است: «دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا با صدور رأی شماره 604 به نفع ایران، دولت آمریکا را موظف به پرداخت خسارات وارده به دولت جمهوری اسلامی ایران کرد. ” پس از پیگیری های مکرر و پیگیر معاونت حقوقی مرکز امور حقوقی بین الملل رئیس جمهور برای استیفای حقوق ایران بر اساس حکم صادره، مبلغ 43 میلیون دلار توسط دولت آمریکا به حساب جمهوری اسلامی ایران واریز شد. اصل و سود در انتظار اجرای حکم بانک هلندی در لاهه سپرده می شود.

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور

محمد دهقان در گفت وگو با ایسنا، در خصوص جزئیات اجرای رای دادگاه داوری ایران و آمریکا مبنی بر آزادی 43 میلیون دلار، اظهار کرد: بخش عمده این پرونده مربوط به درخواست های ما در خصوص پرونده های کشور است. تجهیزات دفاعی که در گذشته صادر می‌شد، اما آمریکا سال‌ها این تصمیم را رد کرد، تمکین نکرد و پول را به ما پس داد.

وی ادامه داد: در این مدت جلسات مختلفی با دیوان داوری ایران و آمریکا برگزار کردیم و 15 بار مکاتبه کردیم و در جلسات مربوط به سایر امورمان با آمریکا این موضوع را مطرح کردیم و اجرای این تصمیم همواره یکی از خواسته های ما بود. .

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه «با فشار دیوان داوری ایران و آمریکا، چندین سال بعد این امر منجر به اجرای این رأی از سوی آمریکا شد» تصریح کرد: این 43 میلیون دلار در حساب ما در شعبه لاهه است و موجود است. به ما.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)