تاکید بر شفافیت تراکنش های مالی وزارت بهداشت / تلاش برای تسریع در تکمیل پروژه های نیمه تمام

0
(0)



رئیس مرکز نظارت بر بودجه و تطبیق وزارت بهداشت، شفافیت را عامل مهم بودجه نظام سلامت خواند و گفت: شفافیت مالی حاصل انسجام بودجه در دانشگاه های علوم پزشکی است.

به گزارش ایسنا، دکتر سید جواد طبایان در همایش مشترک روسای «بودجه» و «مالی» دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط وزارت بهداشت، با اشاره به انسجام حوزه بودجه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: رصد و نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی با کمک فناوری‌های نوین بودجه‌ای بر وضعیت بودجه‌ای کشور است.

در ادامه راه اندازی سامانه مالی (BOOM)، با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان داخلی، عاملی برای افزایش نظارت بر صورت های مالی و بودجه وزارت بهداشت، درمان و دانشگاه های علوم پزشکی می داند که امکان نظارت لحظه ای بر گردش مالی و مخارج بودجه را فراهم می کند.

تبائیان در ادامه بررسی نتایج درآمدی دانشگاه های علوم پزشکی، وضعیت پرداخت حقوق و نظارت بر انبار و بررسی قراردادها را از موارد مورد توجه در نظارت بر حوزه بودجه دانست که منجر به انعطاف و قدرت تصمیم گیری متمرکز و صحیح در مرکز نظارت و اجرای بودجه وزارت بهداشت خواهد شد.

رئیس مرکز نظارت بر بودجه و اجرای وزارت بهداشت از تلاش این مرکز برای تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی وزارت بهداشت در سراسر کشور خبر داد و گفت: منابع خوبی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام دانشگاه های علوم پزشکی در نظر گرفته شده است تا عدالت در دسترسی به خدمات سلامت در سطح کشور محقق شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وی در پایان به شفافیت به عنوان یک عامل مهم در بودجه نظام سلامت اشاره کرد و گفت: بودجه های اختصاص یافته به دانشگاه ها و سازمان های زیرمجموعه وزارت بهداشت که باید برای خدمت به کشور هزینه شود باید شفاف باشد و ابعاد مختلف، صورت های مالی و داده های آن کاملاً مشخص باشد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)