کابوس برنده ها و محرومیت طارمی از میلان!

0
(0)


ورزش امروز ایران و جهان با رویدادها و موضوعات مختلفی مرتبط بود که در این گزارش انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا، بهنام دهقان زاده در وزن منهای 55 کیلوگرم کاراته مردان و آتوسا گلشادانژاد در وزن منهای 61 کیلوگرم بانوان با شکست تمامی رقبای خود به مدال طلای مسابقات کاراته قهرمانی آسیا دست یافتند. در اولین روز از رقابت های کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در مالاکای مالزی، بهنام دهقان زاده نماینده منهای ۵۵ کیلوگرم ایران با ۴ پیروزی متوالی به مدال طلا دست یافت. وی پس از سه برد به فینال رقابت های کاراته قهرمانی آسیا راه یافت و در دیدار پایانی عمر شاکرای اردن را با نتیجه 6 بر 4 شکست داد و قهرمان سبک وزن آسیا شد.

دو راه سخت برای فوتبالیست هایی که “یک گزینه را انتخاب می کنند”.

بازیکنانی که در گذشته با باشگاه های خود قرارداد داشته اند باید گزینه های قرارداد خود را کاهش دهند. معرفی قانون سقف بودجه و دستورالعمل های حاکم بر قراردادها در فوتبال ایران، تیم های لیگ برتری را برای امضای قراردادهای جدید خود برای حضور در لیگ بیست و سوم حساس تر کرده است. یکی از مواردی که در دستورالعمل سقف بودجه ذکر شده است، محدود کردن مقدار گزینه ها (جوایز) در قرارداد بازیکنان است. بنابراین، باشگاه ها مجاز به اعطای اختیار (جایزه) به بازیکن یا مربی برای بیش از 20 درصد از قرارداد اصلی نیستند.

اساطیر به سبک رسول خادم + فیلم

رسول خادم در 3 سال متوالی در فینال مسابقات جهانی 1994 و 1995 و در المپیک 1996 ماخاربک خادارتسوف دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک از روسیه را شکست داد و به سلطه اسطوره کشتی جهان روسیه در وزن 90 کیلوگرم پایان داد. ماخاربک خادارتسف، اسطوره 90 کیلوگرم کشتی جهان در دهه 1980 و 1990 روسیه، از سال 1986 تا 1991 5 سال متوالی مدال طلای جهان را از آن خود کرد. وی همچنین در 2 المپیک 1988 و 1992 بر سکوی اول ایستاد و به مدال طلای خود در المپیک 1988 و 1992 اضافه کرد. او بر کشتی جهان تسلط یافت و توانست او را در فینال مسابقات جهانی و المپیک برای 3 سال متوالی شکست دهد، بنابراین خادارتسف با خاطره ای تلخ از میادین کشتی خداحافظی کرد. او در المپیک 2000 نیز برای ازبکستان شرکت کرد اما در جایگاهی بهتر از چهاردهم قرار نگرفت.

آخرین وضعیت مصدومیت مهرداد محمدی و سهرابیان

مهرداد محمدی به دلیل کشیدگی عضلات همسترینگ حدود یک هفته از تمرینات تیم استقلال دور خواهد بود. محمدعلی زارع، پزشک تیم استقلال آخرین وضعیت مصدومیت مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان را تشریح کرد. ابتدا زارع درباره وضعیت مصدومیت محمدی گفت: محمدی دچار کشیدگی همسترینگ شده بود که پس از بررسی وضعیت وی و مشاوره با متخصصان، از ناحیه آسیب دیده MRI گرفته شد.

قانونی که طارمی را از پیوستن به میلان منع می کند

قانون تعداد بازیکنان غیراروپایی مانع از پیوستن مهدی طارمی به میلان شد. روسونری در روزهای اخیر مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو را هدف قرار داده است، اما خالی بودن تنها یک سهمیه غیر اروپایی و بی هراس بودن پورتو باعث شده تا ایتالیایی ها نسبت به جذب این بازیکن خونسرد باشند. میلان در حال حاضر ساموئل چوکوئزه نیجریه ای را هدف قرار داده است. وینگر نیجریه ای ویارئال در آستانه انتقال به میلان است.

لغو میزبانی لهستان از مسابقات جهانی کشتی

فدراسیون جهانی کشتی، اردن را به عنوان میزبان جدید رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان اعلام کرد و با لغو میزبانی ورشو، لهستان از این رقابت‌ها، ظرف 24 روز آینده این رقابت‌ها را لغو کرد. فدراسیون جهانی کشتی میزبانی مسابقات قهرمانی جوانان جهان در ورشو، پایتخت لهستان را لغو کرد و آن را به امان، پایتخت اردن سپرد. فدراسیون جهانی کشتی دلیل این امر را امتناع لهستان از دادن فرصت برابر به همه کشورها برای حضور در این مسابقات بدون توجه به ملیت و همچنین تبعیض بین ورزشکاران اعلام کرد که برخلاف دستورالعمل کمیته بین المللی المپیک است.

بازگشت سعید مهری به تمرینات استقلال

هافبک تیم فوتبال استقلال پس از دیدار با نکونام به تمرینات بازگشت. شاگردان جواد نکونام جمعه شب در اردوی مرحوم ناصر حجازی نگهداری شدند و استقلالی به مدت یک ساعت و 30 دقیقه زیر نظر کادر فنی تمرین کرد. در این جلسه کادرفنی نگاهی به تمرینات هوازی برای بازیکنان داشت. بررسی تاکتیک های تیمی و ضربات ایستگاهی از دیگر برنامه های امروز این تیم بود.

میزبان المپیک پاریس چقدر به مدال آورانش پاداش می دهد؟

دارندگان مدال طلای المپیک پاریس 80 هزار یورو از کشور خود دریافت می کنند. میزان پاداش مدال آوران فرانسه میزبان بازی های المپیک پیش رو مشخص شد. بر این اساس، دارندگان مدال طلا برای فرانسه 80 هزار یورو پاداش دولتی دریافت خواهند کرد. این پاداش به ورزشکاران پارالمپیک نیز به همین صورت پرداخت می شود. به مدال آوران نقره 65000 یورو و مدال برنز 50000 یورو تعلق می گیرد.

هری کین با تاتنهام تمدید نکرد

مهاجم تاتنهام با رد پیشنهاد تمدید قرارداد با تاتنهام پیامی صریح به سران این تیم داد و نشان داد که قصد دارد به بایرن برود. بایرن مونیخ برای تقویت خط حمله خود در تلاش برای جذب هری کین است. هری کین گزینه مورد علاقه بایرن مونیخ و توماس توخل است اما تاتنهام کاپیتان خود را به راحتی از دست نخواهد داد. این بازیکن می خواهد دوران حرفه ای خود را در بایرن ادامه دهد. هری کین فصل گذشته 48 بازی برای تاتنهام در تمامی رقابت ها انجام داد و 30 گل به ثمر رساند و 5 پاس گل داد.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)