بهترین تمرین برای بهبود سریع حافظه چیست؟

0
(0)



ایسنا/ خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می دهد که دوره های کوتاه ورزش با شدت بالا می تواند حافظه را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

به گزارش هلث، نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد که جوانان سالم توانستند با این راهکار عملکرد حافظه خود را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی افزایش دهند. هر تمرین فقط 20 دقیقه طول می کشد و در طی آن دوره های کوتاهی از تمرینات شدید انجام می شود.

کسانی که تناسب اندام خود را بیشتر افزایش دادند، شاهد افزایش فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز (BDNF) بودند، پروتئینی که از عملکرد، رشد و بقای سلول های مغز پشتیبانی می کند.

محقق ارشد این مطالعه، دکتر جنیفر هیز، گفت: بهبود حافظه ناشی از ورزش ممکن است به توضیح ارتباط قبلی بین ورزش هوازی و عملکرد تحصیلی بهتر کمک کند.

همچنین، با افزایش سن، ممکن است انتظار داشته باشیم که مزایای بیشتری در افراد مبتلا به اختلال حافظه ناشی از شرایطی مانند زوال عقل ببینیم.

برای این مطالعه، تمرینات ورزشی با گروه کنترل در بین 95 نفر مقایسه شد، تمرینات با شدت بالا به ویژه برای حافظه پر مزاحم مفید بود.

هنگامی که ما سعی می کنیم چیزی را از حافظه بازیابی کنیم، فرآیند بازیابی می تواند توسط حافظه های مشابه دیگر قطع شود. به عنوان مثال، هنگامی که سعی می کنید نام شخصی را که با حرف “J” شروع می شود به خاطر بسپارید، ممکن است قبل از بازیابی نام شخص “جف”، “جک”، “جیمز” و “جرمی” را به خاطر بیاورید.

پس از آموزش، یادآوری خاطرات در این نوع موارد برای افراد آسانتر بود.

دکتر هیز گفت که آنها اکنون در حال بررسی افراد مسن هستند تا ببینند آیا همین یافته ها در مورد آنها نیز صدق می کند یا خیر.

فرضیه این است که چون این نوع حافظه با افزایش سن کاهش می یابد، شاهد مزایای بیشتری برای افراد مسن خواهیم بود. با این حال، در دسترس بودن فاکتورهای نوروتروفیک نیز با افزایش سن کاهش می یابد و این ممکن است به این معنی باشد که ما اثرات هم افزایی را دریافت نمی کنیم.

نتایج این تحقیق در مجله Cognitive Neuroscience منتشر شده است.

انتهای پیام

میانگین امتیاز کاربران: 0 / 5. تعداد آرا: 0

سایر مطالب مرتبط
پرسش/نظر خود را مطرح کنید.

پرسش/نظر خود را مطرح کنید. (آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد)